۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82171209
T T
۰ نفر

تدوام تظاهرات ضد فرانسوی در بروندی

۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82171209
تدوام تظاهرات ضد فرانسوی در بروندی

تهران – ایرنا – منابع آگاه در بروندی از تشدید و تداوم تظاهرات گسترده مردمی در مقابل سفارت فرانسه در این كشور خبر دادند.

به گزارش تارنمای خبری ' نیو ویژن' و به نقل از منابع آگاه، ، هزاران تن از شهروندان بروندی در اعتراض به قطعنامه اخیر شورای امنیت برای اعزام پلیس ناظر به این كشور٬ در اطراف سفارت فرانسه در بوجومبورا تظاهرات كردند.
این تظاهرات مسالمات آمیز از روز شنبه در این كشور آفریقایی و پس از آن آغاز شد كه نماینده فرانسه در قطعنامه پیشنهادی خود كه در اختیار دیگر اعضای شورای امنیت نیز قرار گرفت، موضوع اعزام 228 پلیس ناظر به بروندی در مدت یك سال را در دستور كار خود قرار داده بود كه روز جمعه به تصویب این نهاد بین المللی رسید.
این قطعنامه شورای امنیت از دبیركل این سازمان خواسته است تا راه های استقرار 288 نیرو تحت عنوان «پلیس سازمان ملل متحد» را در كشور آفریقایی بروندی مورد بررسی قرار داده و هرگونه نقض حقوق بشر در این كشور آفریقایی را گزارش دهد.
به گفته اعضای شورای امنیت، قطعنامه اخیر این امكان را فراهم می كند كه پلیس سازمان ملل بتواند گام های موثری برای بهبود شرایط امنیتی در بروندی بردارد، ضمن اینكه استقرار نیروهای پلیس سازمان ملل در بروندی به ارتقاء وضعیت حقوق بشر در این كشور كمك خواهد كرد.
بروندی از آوریل سال 2015 میلادی در مخالفت با تمدید دوره ریاست جمهوری «پیر انكورونزیزا» صحنه درگیری و آشوب بوده است و در این میان 400 نفر تاكنون جان خود را از دست داده اند.
خاورم**9377**2041**
۰ نفر