۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82172842
T T
۰ نفر
45 هزار نفر از جامعه هدف بهزيستي در نوبت اشتغال قرار دارند

شهركرد- ايرنا- رئيس دبيرخانه اشتغال و كارآفريني بهزيستي گفت: 45 هزار نفر از جامعه هدف بهزيستي در نوبت اشتغال قرار دارند.

مهناز كاشي روز سه شنبه در حاشيه برگزاري همايش منطقه اي اشتغال با حضور معاونان مشاركت هاي مردمي و اشتغال منطقه 5 كشور در جمع خبرنگاران شهركرد افزود: سازمان بهزيستي به منظور فراهم كردن زيرساخت هاي لازم و تسهيل گري اشتغال برنامه آماده سازي شغلي را براي جامعه هدف در دستور كار قرار دارد.
وي اظهار كرد: برش استاني و منطقه اي اشتغال مراكز بهزيستي، با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي مددجويان زيرپوشش مشخص مي شود.
به گفته وي، امسال به منظورايجاد اشتغال مددجويان زيرپوشش اين نهاد از محل تبصره 26 قانون بودجه سه هزار ميليارد ريال در قالب منابع بانكي و تسهيلات ارزان قيمت از طريق بانك مركزي جمهوري اسلامي در نظر گرفته شده است.
وي اظهار كرد: سال گذشته به منظور ايجاد اشتغال مددجويان زيرپوشش براي بيمه سهم كارفرما و يارانه ارتقاي كار مددجويان 270 ميليارد ريال براي اشتغال در اختيار استان ها گذاشته شد.
كاشي، تعهد اشتغال امسال سازمان بهزيستي كشور را 23هزار نفرعنوان كرد و گفت: با توجه به بحث انقباضي بودجه امسال 330 ميليارد ريال پيش بيني شده است كه با توجه به حداقل حقوق اداره كار، اين ميزان اعتبار در نظر گرفته شده براي تحقق برنامه كافي نيست.
وي به فرهنگ سازي در زمينه حمايت خيران در حوزه اشتغال و همچنين حمايت كارفرمايان و كارآفرينان براي ايجاد اشتغال در حوزه جامعه هدف بهزيستي تاكيد كرد.
وي شناسايي افراد بيكار در رده سني 18 تا 50 سال زيرپوشش اين نهاد و ارائه آموزش هاي لازم در راستاي همسان سازي و همسوسازي با بازار كار و ارائه آموزش كسب و كار را از مهمترين برنامه هاي حمايتي در زمينه اشتغال عنوان كرد.
كاشي افزود: اين افراد پس از اتمام دوره‌هاي آموزشي، ارزيابي شده و به مشاوران شغلي معرفي مي شوند كه در اين راستا براساس علايق، استعداد و نياز بازار كار به سه عرصه خوداشتغالي، كارفرمايي و تعاوني براي ايجاد اشتغال وارد مي ‌شوند.
در اين همايش يكروزه معاونان مشاركت هاي مردمي و اشتغال استان چهارمحال وبختياري، خوزستان، بوشهر، فارس وايلام در زمينه ايجاد اشتغال و توانمندسازي معلولان و جامعه هدف بحث و تبادل نظر كردند.
7360/6021