۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۶
کد خبر: 82173626
T T
۰ نفر
فراخوان جايزه توانمندسازي معلولان از طريق فناوري هاي اطلاعاتي 2016

تهران - ايرنا - فراخوان جايزه 40 هزار دلاري 'اميرجابر احمد آل صباح' با موضوع توانمندسازي معلولان با بكارگيري فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي در سال 2016 منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از كميسيون ملي يونسكو - ايران، سازمان‌ آموزشي،‌ علمي ‌و ‌فرهنگي ‌ملل ‌متحد (يونسكو) در راستاي اهداف راهبردي خود به‌ويژه در بخش اطلاعات و ارتباطات، درصدد است با بكارگيري هرچه بيشتر فناوري هاي ارتباطات و اطلاعات، موانع دسترسي به اطلاعات و دانش را از ميان برداشته و با اشاعه آموزش و ترغيب مشاركت همگان «ايجاد جوامع دانش‌مدار، فراگير و منسجم» را محقق سازد.
در همين راستا، جايزه امير جابر احمد آل صباح با هدف ارتقاي سطح كيفي زندگي معلولان به افراد يا سازمان هايي كه در توسعه دسترسي افراد معلول به اطلاعات و توانمندسازي آنان از طريق بكارگيري فناوري، منابع و راه حل هاي ديجيتالي سهم بسزايي ايفا كرده ‌اند، اعطا مي شود.
مبلغ اين جايزه كه هر دو سال يكبار با حمايت مالي دولت كويت اعطا مي شود 40 هزار دلار آمريكا است و برندگان جايزه به توصيه هيأت ژوري توسط مديركل يونسكو انتخاب مي‌شوند.
يونسكو در سال 2016 با انتشار فراخوان از افراد و مؤسساتي كه با اجراي مجموعه‌اي از پروژه‌ها و برنامه‌ها، منابع و ابزارهاي ديجيتال، سطح توانمندي معلولان را ارتقا داده‌اند خواسته است تا بر اساس قواعد و دستورالعمل اعطاي جايزه، مستندات مربوط به نامزدهاي پيشنهادي خود را حداكثر تا تاريخ 15 سپتامبر 2016 (25 شهريور 1395) به يونسكو ارسال كنند.
در فراخوان اين جايزه سه محور در خصوص فعاليت هاي توانمندسازي معلولان در سال 2016 تعيين شده كه لازم است متقاضيان دريافت جايزه در اين 3 محور فعاليت كرده باشند.
اين محورها شامل 'تنظيم سياست‌ها و دستور العمل ها و كمك به همكاري و مشاركت‌ شركا'، 'توسعه راه‌حل‌ هاي ديجيتال از جمله ابزار و منابع مورد نياز' و 'ظرفيت‌سازي و تقويت نيروي انساني به‌منظور ايجاد، تطبيق و استفاده از راه‌حل‌هاي ديجيتالي با هزينه مناسب و وضعيتي پايدار' است.
علاقمندان به كسب اطلاعات از سوابق، قواعد، دستور العمل، معيارها و فرآيند پذيرش جايزه مي‌توانند به نشاني اينترنتي
http://en.unesco.org/prizes/digital-empowerment مراجعه كنند.
علمي**1055**1440
۰ نفر