۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۸
کد خبر: 82179145
T T
۰ نفر
ولید معلم: با وجود جنگ و تحریم اقتصادی از برادران فلسطینی حمایت می كنیم

تهران – ایرنا – ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه روز یكشنبه گفت كه كشورش با وجود جنگ با تروریست ها و تحریم های اقتصادی ظالمانه از برادران فلسطینی حاضر در مناطق مختلف سوریه حمایت می كند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، وزیر خارجه سوریه در دیدار با «پییر كرینپل» كمیسر عالی آژانس امدادرسانی و ایجاد اشتغال برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت كه با وجود تمام مشكلاتی كه سوریه با آن مواجه است از برادران فلسطینی در خاك سوریه حمایت می كنیم.
از سوی دیگر كمیسر آنروا نیز از تلاشهای مستمر دولت سوریه برای كمك به آوارگان فلسطینی قدردانی و تأكید كرد كه شرایط دشوار سوریه و مسئولت این كشور در حمایت از تمامیت ارضی و همه افراد غیر نظامی از جمله فلسطینیان مقیم این كشور را درك می‌ كند.
وی همچنین بر لزوم تداوم روابط مثبت و هماهنگی و همكاری دو طرف برای بهبود معیشت آوارگان فلسطینی نیز تأكید كرد.
در این جلسه «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز حضور داشت. وی پیش از این جلسه با كرینپل و هیئت همراه وی دیدار و مسئله همكاری مشترك میان سوریه و آونروا، از جمله تلاش دمشق برای رساندن كمكهای غذایی به اردوگاههای فلسطینیان و دور كردن خطر گروههای تروریستی و جنایات آنها از این اردوگاهها را بررسی كردند.
اردوگاه یرموك یك منطقهٔ مسكونی فلسطینی نشین در دمشق پایتخت سوریه است كه اكثر فلسطینیان ساكن سوریه در این اردوگاه حضور دارند. این منطقه یك «اردوگاه آوارگان غیررسمی» است كه در سال 1957 تاسیس شد. در آن زمان این منطقه خارج از شهر دمشق قرار داشت اما اكنون در محدوده شهرداری دمشق و در فاصله حدود هشت كیلومتر مركز شهر است.
كنترل این منطقه از سوی دولت سوریه به گروه سیاسی-نظامی به جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی كل واگذار شده بود اما از اول آوریل 2015 تروریست ها كنترل آن را به دست گرفته اند.
اردوگاه یرموك چندماه است كه به محل درگیری تروریست های داعش وجبهه النصره تبدیل شده است و این درگیری ها جان صد تن از مردم بی گناه را به خطر انداخته است.
خاورم**9364**1144
۰ نفر