۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82181591
T T
۰ نفر
ایجاد راهگذر انتقال برق بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان بررسی شد

مسكو - ایرنا - خبرگزاری ایتارتاس نوشت كه سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در نشست سه جانبه خود در باكو پایتخت این كشور در باره برنامه ریزی برای ایجاد گذرگاه انتقال برق با مشاركت سه كشور مذاكره كردند.

به گزارش ایرنا، در نشست دیروز ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و الهام علی اف در پایتخت جمهوری آذربایجان، افزون بر توافق برای افزایش روابط دو جانبه و سه كشوری در حوزه های انرژی، اقتصادی و مناسبات كشورهای ساحلی خزر، بر گسترش همكاری های منطقه ای در قالب بیانیه پایانی سران تاكید شد.
خبرگزاری ایتارتاس امروز (سه شنبه) با اشاره به محورهای مختلف مذاكرات سران در باكو به نقل از سخنان الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در جریان این نشست، نوشت: همكاری های مسكو، تهران و باكو در عرصه نیروی برق با موفقیت ادامه دارد.
الهام علی اف همچنین با اشاره به مذاكرات انجام شده در این زمینه افزود: روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان می توانند گذرگاه مطمئنی برای انتقال انرژی برق ایجاد كنند.
از سوی دیگر اعلام شد كه در چارچوب همكاری های دو كشور شبكه برق ایران و جمهوری آذربایجان به طور رسمی به همدیگر پیوست.
این طرح پس از توافق نهایی هیات مسئول ایرانی به ریاست حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در سفر روز گذشته به باكو و مذاكره با با طرف «آذر انرژی» پس از كسب موفقیت در تبادل آزمایشی اجرا شد.
اروپام 391 ** 1516