۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۸
کد خبر: 82182196
T T
۰ نفر
شهریان: عملكرد بانوان در رشته های مختلف المپیك خوب بوده است

ریو - ایرنا - معاون وزیر ورزش و جوانان با تاكید بر اینكه روند كسب سهمیه المپیكی بانوان كاملا رضایت بخش بود، اظهار داشت: تا به امروز عملكرد بانوان در رشته های مختلف خوب بود و امیدواریم در ادامه شاهد عملكرد بهتر هم باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ریو، رباب شهریان با اشاره به اینكه تا به امروز ورزشكاران ایرانی رقابت های خود در رشته های قایقرانی، تنیس روی میز و تیراندازی را برگزار كرده اند، در مورد عملكرد آنها توضیح داد.
وی كه در حاشیه رقابت های تیراندازی ٢٥ متر تپانچه بادی صحبت می كرد، در مورد گلنوش سبقت اللهی و عملكرد وی خاطر نشان كرد: ركوردهای سبقت اللهی نسبت به ركوردهایی كه در تهران داشت، بهتر است؛ البته فراموش نشود كه گلنوش سبقت الهی تنها ٦ ماه است كه در این رشته كار می كند و حالا در المپیك با كسانی رقابت می كند كه ١٦- ١٥ سال تجربه فعالیت دارند.
شهریان ادامه داد: در مجموع كسب مدال در المپیك برای بانوان ایران مشكل است، به هر حال در مقایسه با دیگر كشورها اعزام بانوان ایران به رقابت های برون مرزی خیلی كمتر است و همین مساله قطعا بر چگونگی عملكرد آنها در میادین مختلف تاثیر می گذارد.
معاون توسعه امور بانوان وزیر ورزش خاطر نشان كرد: البته مسیری كه بانوان ورزشكار ایران در پیش گرفته اند، امیدواركننده است. امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیك شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.
وی در پاسخ به این سئوال كه پیش بینی وزارت ورزش از نتیجه گیری بانوان در المپیك پیش از آغاز رسمی این بازی ها چه بود و اینكه آیا پیش بینی مدال داشتید؟ گفت: پیش بینی داشتیم یك مدال بگیریم، به خصوص در تیراندازی به الهه احمدی خیلی امید داشتیم كه او نتوانست به رغم عملكرد خوبش صاحب مدال شود.
شهریان ادامه داد: الهه احمدی طی ٦ ماه گذشته رنكینگ اول جهان را در اختیار داشت اما به هر حال اینجا المپیك است و شرایط ورزشكاران دیگر كشورها به خاطر همان مسائل اعزام های برون مرزی و البته تجهیزاتی كه در اختیار دارند، به مراتب بهتر است.
وی در مورد حضور رشته های تیمی بانوان در المپیك گفت: در بخش بانوان فعالیت در رشته های تیمی به مراتب دیرتر از مردان آغاز شد این در حالی است كه در المپیك ریو یك رشته تیمی در بخش مردان داریم؛ در هر صورت اینكه به گونه ای پیش برویم كه در رشته های تیمی بانوان هم صاحب مدال شویم، در برنامه است.
معاون وزیر ورزش با بیان اینكه توانایی لازم در ورزش بانوان وجود دارد، خاطرنشان كرد: تیم فوتسال بانوان ایران قهرمان آسیا شد و همین موضوع موید توانایی ورزشكاران مان است.
ورزشی**9129**1379