۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82183323
T T
۰ نفر
تشديد درگيري ميان طالبان و نظاميان افغان در بغلان افغانستان

كابل - ايرنا - برخي منابع افغان گفتند كه گروه طالبان موفق شده اند خطوط دفاعي نظاميان افغان را در مركز شهرستان «دهنه غوري» از توابع استان بغلان بشكنند و بخش هايي از اين مناطق را به تصرف خود درآورند.

به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني «طلوع نيوز» گفت كه گروه طالبان شامگاه سه شنبه به شهرستان «دهنه غوري» حمله كردند و در صورت اعزام نشدن نيروهاي كمكي، اين شهرستان سقوط خواهد كرد.
راديو «سلام وطندار» نيز امروز چهارشنبه با پخش گزارشي از حمله طالبان به اين شهرستان، گفت كه يكي از سربازاني كه نزد طالبان اسير شده بود در تماس با پسرعموي خود گفته است: «طالبان ما را اسير كردند. حسين (يك سرياز اسير) را پوست كردند، حالا نوبت من است، حلالم كنيد.»
گروه طالبان بعد از كشته شدن «اختر محمد منصور» رهبر پيشين اين گروه و سكانداري «هبت الله آخوندزاده» بر رفتارهاي خشونت آميز و بي رحمانه خود افزوده و به گروه تروريستي داعش در افغانستان نزديك شده است.
برخي از رسانه هاي غربي دو روز قبل گزارش هائي از ائتلاف غيررسمي داعش و طالبان در ننگرهار واقع در شرق افغانستان منتشر كردند.
نظاميان افغان و خارجي در روزهاي گذشته پس از دستور هفته گذشته «محمد اشرف غني» رئيس جمهوري افغانستان، براي نابودي كامل تروريست ها، بر حجم و سنگيني حملات خود بر گروه هاي مسلح مخالف افزوده اند.
گزارش هاي رسيده از استان «پكتيا» نيز حاكي است كه درگيري شديدي ميان نظاميان افغان و طالبان در نزديكي شهر «جاني خيل» اين استان ادامه دارد و گروه طالبان با ده ها تن از افراد خود درصدد تصرف اين شهر هستند.
«محمد ايوب» فرمانده امنيت پليس پكتيا در اين باره به خبرنگاران گفت كه نيروهاي كمكي درحال عزيمت به اين منطقه هستند و طالبان از اين منطقه عقب رانده خواهند شد.
از سوي ديگر نبرد در هلمند در جنوب افغانستان همچنان ادامه دارد و نظاميان افغان با پشتيباني هوائي نظاميان خارجي موفق شدند منطقه «چاه انجير» شهرستان «نادعلي» اين استان را از طالبان پس بگيرند.
يك نظامي افغان حاضر در جبهه نبرد هلمند به شكبه خبري «طلوع نيوز» افغانستان گفت كه مين گذاري و سپرقرار دادن غيرنظاميان توسط طالبان، باعث كندي پاكسازي آنان از اين منطقه شده است.
اساق**1610**1392