۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82199449
T T
۰ نفر

«خنیا» به یاد استاد بنان كنسرت می‌دهد

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82199449
«خنیا» به یاد استاد بنان كنسرت می‌دهد

تهران-ایرنا- گروه موسیقی «خُنیا» به سرپرستی پری ملكی، كنسرتی برای یادمان استاد غلامحسین بنان را به صورت هم خوانی و هم نوازی در تالار وحدت اجرا می كند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، از روابط عمومی گروه «خنیا»، این كنسرت كه
یادمانی برای استاد غلامحسین خان بنان، خواننده بی بدیل موسیقی ایرانی است، با عنوان
«زمان ها و داستان ها» در ساعت 21:30 روزهای سه شنبه و چهارشنبه نهم و دهم شهریور ماه برگزار می شود.
در كنسرت «زمان ها و داستان ها»، قطعه هایی از ساخته های استادان روح الله خالقی، نصرالله زرّین پنجه، محمود ذوالفنون و مهدی مفتاح اجرا خواهد شد. این آهنگ ها با تنظیم جلال امیر پورسعید به نوا درخواهد آمد.
در كنسرت گروه «خنیا»، جلال امیر پورسعید تار می نوازد، بامداد ملكی تنبك نواز است و مرضیه رحیم زاده و سهیل مخبری نیز به ترتیب، نوازندگان سنتور و كمانچه هستند. اركستر زهیی كه این نوازندگان را همراهی می كند نیز با حضور این هنرمندان تشكیل شده است: پوریا جوانمردی، بهرنگ آزاده، روزبه بهاری، روزبه پارسا، علی مجیر شیبانی، كوروش كشاورز و نسترن علی وردی.
فاروق كسمایی و حمیرا مظاهری نیز هم خوانانی هستند كه در این كنسرت صدای پری ملكی را همراهی خواهند كرد.
پری ملكی ردیف آوازی موسیقی ایرانی را نزد محمود كریمی و نصرالله ناصح پور فرا گرفته است. وی در سال 1373 گروه «خنیا» را بنیان نهاد و تا كنون با همراهی این گروه كنسرت های بسیاری را در ایران و خارج از ایران برگزار كرده است.
كنسرت گروه «خنیا» به سرپرستی و خوانندگی پری ملكی، سه شنبه و چهارشنبه، 9 و 10 شهریور ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می شود.
فراهنگ**3067**1027
۰ نفر