۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82204436
T T
۰ نفر
مگا پروژه ها به شهرستان خلخال رسيد/اكتشاف معادن پلي متال

اردبيل - ايرنا- فرماندار خلخال گفت: پروژه اكتشاف معادن پلي متال خلخال از مهم ترين مگاپروژه هاي استان اردبيل است كه با سرمايه گذاري 300 ميليارد ريالي در اين شهرستان اجرا مي شود .

علي نظري شيخ احمد در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه خلخال افزود: پروژه اكتشاف معادن پلي متال با سرمايه گذاري ايميد رو در حاشيه رود خانه قزل اوزن واقع در بخش خورش رستم خلخال آغاز شده و در آينده با ايجاد صنايع مربوط به اين معادن براي صدها نفر از بيكاران منطقه فرصت شغلي مستقيم ايجاد و اقتصا د مردم رونق خواهد گرفت.
وي با ارائه گزارشي از عملكرد دولت تدبير و اميد در طول سه سال گذشته در خلخال افزود : كاهش هزينه هاي درماني، تك رقمي شدن نرخ تورم، تثبيت نرخ ارز و توسعه فرهنگي ،سياسي، اجتماعي و اقتصادي از جمله دست آورد هاي مهم دولت است كه باتلاش دست اندكاران سه قوه كشور در طول سه سال گذشته حاصل شده است.
فرماندار خلخال گفت: در هفته دولت 45 پروژه و طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 730 ميليارد ريال در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.
وي گازرساني به روستاهاي اكراد ، افتتاح فاز دوم كارخانه نئوپان خلخال ، افتتاح و جاده اصلي خلخال به فيروز و افتتاح ساختمان جديد اداره امور مالياتي و پزشكي قانوني و همچنين هتل گردشگري اندبيل ، آسفالت معابر شهري ، روستايي ، كانال و جدول گذاري معابر ، برق رساني ، پروژه هاي ايجاد ديوار ساحلي ، طرح هاي گازرساني روستايي ، آبياري تحت فشار ، طرح هاي عمراني شهري ، آب رساني و راهسازي را از جمله طرح هاي قابل افتتاح خلخال در هفته دولت برشمرد.
او شهيدان رجايي و شهيد باهنر را دو الگوي بزرگ و شاخص دولت در نظام جمهوري اسلامي دانست و افزود: ايمان ، اخلاق ، خلوص نيت و منش كاري اين دو بزرگوار الگويي براي همه دولتمردان است و لازم است كه در هفته دولت به ابعاد شخصيتي و فرهنگي اين دو شهيد بيشتر پرداخته شود.
نظري همچنين با اشاره به وجود ناامني ، تروريسم و جنگ در كشورهاي همسايه گفت: جمهوري اسلامي ايران از نظر امنيت در منطقه سرآمد ساير كشورهاي منطقه خاور ميانه است و اين نعمت بزرگ به بركت خون شهدا و جانفشاني هاي رزمندگان به دست آمده و تجربه نشان داده است كه در هر صحنه اي كه مردم حضور پيدا كنند نظام و انقلاب پيروز و سربلند است.
فرماندار خلخال اظهار كرد: دولت تدبير و اميد فراجناحي عمل مي كند و با سياست خارجي قوي خود ، صبوري و بردباري و قانونمداري را سرلوحه كار خويش قرار داده و با حركت در مسير اهداف نظام و فرامين مقام معظم رهبري بر اساس برنامه ريزي انجام شده عمل مي كند.
نماينده عالي دولت در خلخال افزود: وحدت و همدلي مردم و مسوولان موجب ايجاد آرامش و امنيت و ناكامي دشمنان شده و در ادامه هم بايد همين فضا حاكم باشد ، دولت تلاش مي كند به رغم مشكلات موجود پروژه هاي نيمه تمام را به اتمام برساند.
خلخال در جنوب اردبيل واقع است.
7119/6016