۵ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷
کد خبر: 82204574
T T
۰ نفر
وزير بهداشت: تلاش و زحمات داروسازان زنجيره درمان را كامل مي كند

تهران- ايرنا- سيد حسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پيامي به مناسبت روز داروساز (پنجم شهريور ماه) اين روز را به جامعه داروسازان كشور تبريك گفت و تاكيد كرد: تلاش و زحمات داروسازان زنجيره درمان را كامل مي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از وبدا، پيام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به شرح زير است:
پنجم شهريور ماه مصادف با زادروز محمد زكرياي رازي روز داروساز ناميده شده است، روزي براي قدرداني از نقش حياتي و بي‌بديل‌ جامعه داروسازان كشور در زنجيره خدمات سلامت.
اگر امروز 97 درصد داروهاي مورد نياز مردم در داخل توليد مي‌شود؛ نشان از دانش و همت والاي داروسازان عزيزمان دارد و همان‌طور كه بارها تاكيد كرده‌ام اگر نمي‌توانستيم اين ميزان دارو را در داخل توليد كنيم، هزينه‌هاي حوزه سلامت چهار برابر مي‌شد.
پس امروز فرصت مناسبي است براي گرامي‌داشت مقام دانشمندان، اساتيد و تمامي داروسازان كشور، زنان و مرداني كه واسطه شفاي بيماران هستند و حاصل تلاش و زحمت ايشان، زنجيره درمان را كامل مي‌كند.
نقل كرده‌اند رازي مردي خوش‌خلق و در تحصيل كوشا بوده؛ به بيماران توجهي خاص داشته و تا زمان تشخيص بيماري و درمان، دست از آن‌ها برنمي‌داشته است. همچنين رازي را نسبت به فقرا و بينوايان بسيار رئوف خوانده‌اند. اين‌ها همان خلق‌و‌خو و مرام و مسلكي است كه از جامعه داروساز كشور انتظار مي‌رود.
با اين اميد كه ادامه دهنده راه بزرگان اين عرصه باشيد و با هم‌افزايي علم و تجربه، بتوانيد گام‌هاي بلندتري در حوزه دارو سازي برداريد، پنجم شهريور را به يكايك داروسازان شريف كشور تبريك مي‌گويم.
شبد**1953** 3404
۰ نفر