۵ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۰۴
کد خبر: 82204617
T T
۰ نفر
ایران در برخی رشته های پزشكی تخصصی در جهان پیشتاز است

كرج- ایرنا- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وضع نظام سلامت كشور را رو به جلو توصیف كرد و گفت: ایران اسلامی امروز در برخی رشته های پزشكی تخصصی در جهان پیشتاز است.

به گزارش ایرنا، دكتر ایرج حریرچی شامگاه جمعه در آیین تجلیل از پزشكان و داروسازان نمونه استان البرز كه در سالن همایش های پژوهشگاه صنعت نفت واقع در جاده مخصوص كرج برگزار شد، افزود: هرچند كشور به لحاظ كادر پزشكی با كمبودهایی مواجه است اما در 30 سال گذشته گام های بلندی در زمینه تربیت نیروی انسانی و ایجاد مراكز تخصصی پزشكی در كشور برداشته شده است.
وی اظهار كرد: اگر چه در سال های نخست پیروزی انقلاب شاهد فعالیت پزشكان و حتی كارشناسان پزشكی خارجی در كشور بودیم اما با اقدامات انجام گرفته اكنون ضمن تربیت كادر پزشكی، مراكز تخصصی و فوق تخصصی پزشكی در مناطق مختلف كشورراه اندازی شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینكه اكنون به ازای هر یكهزار نفر جمعیت 1.53 پزشك در كشور داریم، گفت: این رقم كافی نیست و باید به شاخص های جهانی نزدیك شد.
وی ادامه داد: امروز جامعه پزشكی ایران از اعتماد بالایی در میان مردم برخوردار است و ما پزشكان باید ضمن حفظ این اعتماد، آن را ارتقا بخشیم.
حریرچی افزود: باید تلاش كرد تا رابطه بین بیمار و پزشك در جامعه به بالاترین سطح برسد و روحیه امید به زندگی را به بیماران بازگرداند.
قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تأكید كرد: اگر اعتماد بیمار به جامعه پزشكی مخدوش شود، مردم ، جامعه پزشكی و نظام سلامت آسیب خواهد دید.
وی با بیان اینكه جامعه امروزی از سواد و آگاهی بالایی برخوردار است، گفت: جامعه پزشكی باید با روش های اصولی اعتماد جامعه را نسبت به خود حفظ و نظام سلامت را در مسیر مناسبی هدایت كند.
قائم مقام وزارت بهداشت افزود: امروز در برخی كشورها ازجمله آمریكا، اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشكی مخدوش شده است اما در ایران جامعه پزشكی به لحاظ اعتماد در بین مردم در جایگاه مناسبی قرار دارد.
حریرچی با اشاره به وضع درمانی استان البرز بیان كرد: این استان با برخورداری از استعدادها و ظرفیت های خوب پزشكی باید نظام سلامت آن ارتقا یابد كه تلاش ها برای بهبود این بخش ادامه دارد.
وی با بیان اینكه در ماه های اخیر اقدامات موثری برای بهبود بخش درمانی البرز انجام شده ، گفت: باید سطح امكانات پزشكی این استان به حدی برسد كه نیازی به انتقال بیمار از البرز به تهران نباشد.
قائم مقام وزیر بهداشت یادآور شدكه اكنون به ازای هر یكهزار نفر جمعیت شش صدم تخت بیمارستانی در البرز وجود دارد كه باید این میزان به شاخص كشوری برسد.
در این آیین از شماری از پزشكان و داروسازان و خانواده شهدای جامعه پزشكی استان البرز تجلیل شد.
7410/ 6155
۰ نفر