۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۶
کد خبر: 82204648
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان: تحقق برجام نتيجه تدبير مسئولان ارشد نظام بود

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان جمعه شب در آئين افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي دولت در اين استان، به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي و اجراي برجام را نتيجه تدبير مسئولان ارشد نظام دانست.

به گزارش ايرنا؛ غلام‌ رضا شريعتي افزود: همه ماراتن مذاكرات هسته اي را به ياد داريم و مي دانيم كه مقامات ارشد نظام براي به نتيجه رسيدن اين مذاكرات چقدر زحمت كشيدند.
وي گفت: با به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي و اجراي برجام كشور در مسير اصلاح تنگناها و رفع سوء تفاهم ها قرار گرفت.
وي اضافه كرد: بعد از اجراي برجام به كشور اجازه داده شد توليد نفت را به اندازه قبل از تحريم ها برساند و اين يك موفقيت براي نظام بود.
او با اشاره به دستاوردهاي دولت يازدهم در سه سال گذشته اظهار كرد: دولت يازدهم در شرايطي كار را به دست گرفت كه توليد نفت در كشور به 800 هزار تا يك ميليون بشكه در روز كاهش يافته بود وگردش مالي كشور با مشكلات بسياري رو برو شده بود.
شريعتي ادامه داد: در آن موقع منابع مالي كشور در بانك‌هاي خارجي باقي مانده بود و امكان ورود و بازگشت اين منابع به داخل كشور وجود نداشت.
وي تصريح كرد: اما دولت به دور از تنش‌هاي داخلي و خارجي تلاش كرد سوء ظن هايي كه نسبت به كشور بود را با حفظ عزت نظام و جمهوري اسلامي ايران برطرف كند.
شريعتي در ادامه با اشاره به عملكرد سه ساله دولت در استان خوزستان افزود: طرح 550 هزار هكتاري براي احياء دشت خوزستان، طرح تحول نظام سلامت، توجه ويژه به محيط زيست از مهمترين طرحهاي اجرا شده در اين استان هستند.
وي گفت: پيش‌بيني مي شود سال آينده 15 هزار ميليارد ريال براي تكميل 640 طرح در استان هزينه شود.
استاندار خوزستان اظهار كرد: دولت تدبير و اميد در زمينه احياء رودخانه كارون و همچنين ساماندهي وضعيت فرودگاه اهواز كه در حد افق آينده اين استان نيست، اهتمام ويژه‌اي به خرج داده است.
وي گفت: قرارداد خريد 10 هزار ميليارد ريال لوله آب شرب براي استان خوزستان منعقد شده كه از اعتبارات بانكي است و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور بازپرداخت اين مبلغ را تضمين كرده است.
شريعتي با اشاره به اينكه براي اجراي طرحهاي آب و فاضلاب استان تلاش مي‌كنيم افزود: اين موضوع نياز به تصميم شجاعانه دارد تا تامين اعتبار شود و ظرف چند سال آينده آب شرب مناسب در اختيار مردم قرار گيرد.
استاندار خوزستان در ادامه به برخي نارسائيهاي استان هم اشاره كرد و گفت: امروز بايد بابت داشته‌هايي كه حق مردم خوزستان بوده است و براي آنان فراهم نكرده ايم عذرخواهي كنيم.
وي افزود: اميدوارم با برنامه‌ريزي‌هاي درست و منطقي بتوانيم براي پيشبرد توسعه استان گامهاي اساسي برداريم.
نمايشگاه دستاوردهاي هفته دولت كه جمعه شب در محل نمايشگاههاي دائمي اهواز افتتاح شد تا نهم شهريور ماه ادامه خواهد داشت.
شبد/7164/6064/ 3404
۰ نفر