۶ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۰۴
کد خبر: 82204815
T T
۰ نفر
وزير علوم، كتابخانه و مركز اسناد دانشگاه شاهرود را افتتاح كرد

شاهرود- ايرنا- همزمان با پنجمين روز از هفته دولت و با حضور محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، روز شنبه، كتابخانه و مركز اسناد دانشگاه شاهرود افتتاح شد.

fبه گزارش ايرنا، محمد فرهادي در سفر يك روزه به استان سمنان كه امروز از شاهرود آغاز شد، در قالب اولين برنامه پس از ورود به شاهرود و اداي احترام به مقام شامخ شهدا، كتابخانه و مركز اسناد دانشگاه شاهرود را افتتاح كرد.
كتابخانه و مركز اسناد دانشگاه شاهرود در زميني به وسعت 6 هزار و 750 مترمربع و با اعتبار 77 ميليارد و 660 ميليون ريال ساخته شده و داراي بخش هاي مختلف و مجهز است و اجراي عمليات عمراني آن از سال 1389 آغاز شده است.
رئيس دانشگاه شاهرود در آئين افتتاح اين مركز با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري، با اشاره به طرح هاي عمراني مختلف در حال اجرا در اين دانشگاه گفت: اجرا و تكميل اين طرح ها نيازمند اعتبار است.
محمدمهدي فاتح به طرح هاي نيمه تمام دانشگاه شاهرود كه نيازمند اعتبار است اشاره و خاطرنشان كرد: خوابگاه پرديس آموزشي، خوابگاه تحصيلات تكميلي دختران، سالن چندمنظوره ورزشي، مسجد پرديس مهندسي، پژوهشكده، دانشكده هاي برق و كشاورزي، از طرح هاي در حال اجراي در دانشگاه شاهرود است.
وي با اشاره به افزايش چشمگير قراردادهاي دانشگاه شاهرود با بخش صنعت در سال تحصيلي 94-95 و به دنبال آن افزايش درآمدهاي دانشگاه از اين مسير، اظهار اميدواري كرد افزايش درآمدهاي اين دانشگاه به تكميل برخي طرح هاي عمراني اين دانشگاه كمك كند و باعث توسعه عمراني دانشگاه شاهرود شود.
محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه برنامه سفر يك روزه به استان سمنان ،افتتاح بخش دوم كارخانه فرآوري آرد و افتتاح كارخانه كنستانتره انگور را در شهرستان شاهرود در برنامه دارد و سپس در شهرستان دامغان، خوابگاه دانشجويي حضرت خديجه(س) دانشگاه دامغان را افتتاح مي كند.
افتتاح دانشكده دامپزشكي و بخش دوم ساختمان چند مستاجره دانشگاه سمنان، افتتاح چند طرح در شهرستان گرمسار، ديگر برنامه سفر يك روزه وزير علوم، تحقيقات و فناري در استان سمنان است.
حدود 120 هزار دانشجو در بيش از 40 مركز آموزش عالي در استان سمنان تحصيل مي كنند.
7359/6167/6026/