توسعه زیرساختها و كسب مدال المپیك تا میزبانی رویدادها و شخصیتهای ورزشی

اصفهان - ایرنا- افزایش سه برابری سرانه ورزشی، تكمیل ورزشگاه نقش جهان، كسب نخستین مدال در المپیك، میزبانی مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا، افتخارآفرینی درمسابقات جهانی، كسب سهمیه المپیك و حضور مقام های بلندپایه ورزشی از مهمترین تحولات اصفهان در سه سال فعالیت دولت یازدهم است.

به گزارش ایرنا، ورزش علاوه بر كاركردهای اصلی خود به عنوان ابزاری برای توسعه و رشد مورد توجه قرار دارد ورزش اصفهان همواره جزء پیشتازان در كشور بوده و ارتقای ورزش این استان تاثیری مستقیم و دامنه دار بر توسعه ورزشی كشورمان داشته است.
بخش ورزش استان اصفهان در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید، شاهد تحولاتی كم سابقه و بی سابقه بود كه در گزارش ذیل به اهم این تحولات و موفقیتها اشاره می شود.
***اهتمام و تعامل بیشتر برای تكمیل ورزشكار نقش جهان:
تكمیل و بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان را می توان یكی از مطالبات ورزشی اصفهانی ها و حتی هموطنانمان در سراسر كشور نامید.
تسریع در روند اجرای این مجموعه به عنوان طرحی زیر بنایی درتوسعه و تقویت ورزش استان اصفهان و كشور از مهمترین اقدام هایی است كه به همت دولت تدبیر و امید در استان اصفهان صورت گرفت و طلسم 20 ساله این پروژه نیمه تمام با بهره گیری از توانمندیها و سرمایه های بخش خصوصی شكسته شد.
در حوزه ورزش كشور، شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی مسئولیت تكمیل طرح های نیمه تمام این بخش را برعهده دارد؛ این شركت با تاكید رئیس جمهوری برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برنامه ریزی كرد و در نخستین گام در سال 94، تكمیل یكی از طرح های مهم نیمه تمام ورزش كشور را در اصفهان هدفگذاری كرد.
این طرح بزرگ «ورزشگاه 75 هزار نفری نقش جهان» در اصفهان است كه بیش از 20 سال، عملیات ساخت و بهره برداری آن بطول انجامیده است.
امضای تفاهمنامه بین شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی و شركت فولاد مباركه در اواخر سال 93 برای تسریع در عملیات ساخت این ورزشگاه امید به تكمیل و بهره برداری از این ورزشگاه را در اوایل سال 94 زنده كرد.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان اسفندماه پارسال در جریان سفر به اصفهان گفت: ورزشگاه نقش جهان اصفهان بطور قطع در سال آینده (95) به بهره برداری خواهد رسید.
امیر رضا خادم اظهار كرد: با همكاری خوبی كه بین استانداری اصفهان و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، بخش اعظم مباحث حقوقی این مجموعه حل شده و فعالیت های عمرانی ورزشگاه نیز طبق برنامه در حال انجام است.
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز بهمن ماه 94 در جریان سفر خود به اصفهان قول داد كه ورزشگاه نقش جهان تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.
طرح ورزشگاه نقش جهان كه در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیك (دهكده المپیك) معروف بود، در سال 1367 تعریف شد و كلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ' ورزشگاه بزرگ ' به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 توسط مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاكبرداری در سال 1374 ادامه پیدا كرد و در 29 مرداد 1375عملیات ساخت آن بطور رسمی آغاز شد.
فاز نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت و تیم سپاهان نیز در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می كرد.
درسال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد و در هشتم آذر 1393 وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه را برای تكمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مباركه واگذار كرد.
به گفته محمد سلطان حسینی مدیركل ورزش و جوانان استان اصفهان(مرداد 95) این پروژه روزهای پایانی خود را طی می كند و در بدترین حالت مهرماه امسال آماده بهره برداری است.

*** افزایش سرانه ورزشی و اتمام بیش از صد پروژه تا پایان امسال
به گفته مدیركل ورزش و جوانان استان اصفهان سرانه ورزشی در شهر اصفهان برای هر نفر 19 سانتی متر و در شهرستانها 32 سانتی متر است و این میزان تا پایان امسال به سه برابر افزایش خواهد یافت.
محمد سلطان حسینی اضافه كرد: 328 پروژه ملی و استانی نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد و با تكمیل و بهره برداری تعدادی از پروژه ها، این میزان تا پایان امسال به 200 پروژه ناتمام كاهش خواهد یافت.
وی افزود: بطوركلی برای تكمیل طرح های نیمه تمام ورزشی 450 میلیارد تومان نیاز است.
مدیركل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح كرد: در هفته دولت امسال حدود 8 پروژه مانند استخر و سالن به بهره برداری خواهد رسید.

*** برگزاری انتخابات هیاتهای ورزشی در فضایی آرام
درسه سال گذشته بیش از 90 درصد انتخابات هیات های ورزشی استان برگزار شده است و بنا بر گفته سلطان حسینی بررسی ها نشان می دهد كه روسای منتخب از لحاظ عملكرد بهتر از روسای پیشین هستند و از لحاظ كمی و كیفی با رشد فعالیت روبه رو بوده اند.
همچنین قابل ذكر است كه اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان در سال 92 رتبه هفتم و در سال های 93 و 94 حائز رتبه اول كشور را بر اساس شاخص های وزارت ورزش و جوانان كسب كرد.

***اصفهان میزبان رقابتهای بین المللی نظیر جام باشگاه های فوتسال آسیا
سالن ورزشی 12 هزار نفری آزادی تهران مردادماه پارسال همزمان با برگزاری مسابقات فوتسال باشگاههای آسیا، میزبان مسابقات لیگ جهانی والیبال بود به همین دلیل مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به تجربه اصفهان در میزبانی دیدارهای بین المللی درخواست كردند تا اصفهان میزبانی دیدارهای آسیایی تیم تاسیسات دریایی به عنوان تنها نماینده ایران را برعهده بگیرد و در نهایت میزبانی این رقابت ها به اصفهان واگذار شد.
این دوره از مسابقه ها نهم تا 16 مرداد 94 در سالن شش هزار نفری 25 آبان مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان برگزار شد.
تیم های تاسیسات دریایی (ایران)، القادسیه (كویت) ، نماینده امارات، ناگویا (ژاپن)، ام اف سی امجك (قرقیزستان) ، لوكوموتیو (ازبكستان)، چونبوری (تایلند)، الریان (قطر) ، نفت الوسط (عراق)، شنژن نانلینگ (چین)، بانك بیروت (لبنان) و تایسان نام (ویتنام) در این مسابقات حضور داشتند.
تیم تاسیسات دریایی تهران، نماینده كشورمان توانست در دیدار نهایی این مسابقات با برتری مقابل تیم القادسیه كویت جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در مسابقه رده بندی نیز تیم ' تایسان نام' ویتنام با پیروزی مقابل 'نفت الوسط عراق' به مقام سومی این رقابت ها دست یافت.
وحید شمسایی كاپیتان تاسیسات دریایی و برترین گلزن تاریخ فوتسال جهان، آقای گلی ششمین دوره رقابت های جام باشگاه های آسیا را نیز به ویترین افتخارات خود افزود.
پیش از این اولین دوره رسمی این مسابقات در سال 2010 نیز به میزبانی شهر اصفهان و باشگاه فولاد ماهان سپاهان برگزار شده بود و این تیم توانست تیم ' السد قطر' را با نتیجه 5 بر 2 شكست دهد و قهرمان اولین دوره مسابقات شود.

*** سفر مقام های عالیرتبه ورزشی به اصفهان
سفر وزیر ورزش و جوانان و همچنین معاون وی و رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال، از جمله سفرهای چهره های مطرح به اصفهان است.
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در سفر سال 94 خود به اصفهان با محوریت بازدید از ورزشگاه نقش جهان به اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای سال جاری به این ورزشگاه اشاره كرد و گفت: برای سال آینده نیز 12 میلیارد تومان پیش بینی شده است كه احتمال تحقق 25 درصد آن وجود دارد.
وزیر ورزش و جوانان به وضعیت ورزش اصفهان اشاره كرد و گفت: اصفهان ظرفیت های متنوعی دارد كه می تواند به ورزش استان كمك كند و باید در این زمینه داشته های خود را به منصه ظهور برساند.
وی به اشاره به آغاز عملیات اجرایی 300 پروژه ورزشی طی سال گذشته در اصفهان گفت: با همت مسئولان استان، بخش خصوصی و ورزش یاران، از محموع این طرح ها 80 پروژه در مدت دو سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید.
گودرزی تصریح كرد: اگر 200 پروژه نیمه كاره اصفهان به سرانه ورزشی اضافه شود جهش خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.
وزیر ورزش و جوانان در سفر به اصفهان در كنار افتتاح و بازدید از برخی طرح های ورزشی این خطه ، از ورزشگاه نیمه تمام نقش جهان بازدید كرد.

*** سفر رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال به اصفهان
'ریكاردو فراچری ' رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال و ' جیووانی پانتالئونی ' مسئول آسیایی این رشته دی ماه سال گذشته به ایران و اصفهان سفر كردند.
در جریان این سفر كلنگ آغاز عملیات احداث زمین اختصاصی سافتبال و بیسبال دراصفهان توسط آنان به زمین زده شد.
این اقدام بر مبنای انعقاد تفاهمنامه بین انجمن بیسبال و سافتبال كشورمان با فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال صورت گرفت.
این زمین با مساحت بالغ بر 22 هزار و 500 مترمربع در مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان واقع و از طرف اداره كل ورزش و جوانان استان برای توسعه این رشته در نظر گرفته شد.

***معرفی اصفهان بعنوان پایتخت بیسبال و سافتبال جنوب كشور
رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافتبال در سفر به اصفهان از انتخاب این شهر به عنوان پایتخت بیسبال و سافتبال جنوب كشور خبر داد و گفت: اصفهان می تواند با برنامه ریزی مناسب در راه گسترش این رشته ها در كشور پیشگام باشد.
وی افزود: توسعه بیسبال در ایران می تواند از مدارس ایران شروع شود، البته ژاپن، چین و تایوان پیشتاز این رشته در آسیا هستند اما ما باید این رشته را در منطقه خاورمیانه نیز گسترش دهیم كه ایران می تواند پایگاه این رشته ها در این منطقه آسیا باشد.
او گفت: دانش فنی این رشته های ورزشی می تواند توسط فدراسیون جهانی جهانی به ایران تزریق شود.
فراچری افزود: ما هم اكنون در چندین مدرسه این پروژه را آغاز كرده ایم و امكانات و مُدرس بیسبال به ایران می فرستیم تا افرادی را در این رشته تربیت كنند.

***اعلام آمادگی اصفهان برای پذیرش مسئولیت ملی و جهانی رشته های بیسبال و سافتبال
رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز در دیدار با فراچری گفت: اصفهان آمادگی دارد مسئولیت های ملی و جهانی رشته های مختلف ورزشی از جمله بیسبال و سافتبال را بر عهده بگیرد.
او اضافه كرد:با توجه به بِرند بودن نام اصفهان بهتر این است مركز منطقه بیسبال نیز در این شهر مستقر باشد و این كار برای گسترش این رشته ورزشی نیز بسیار مطلوب خواهد بود.
وی با اشاره به صحبت رئیس فدراسیون جهانی مبنی بر مركزیت اصفهان در خاورمیانه برای رشته بیسبال گفت: به شما این اطمینان را می دهم كه اگر این مركزیت در اصفهان ایجاد شود در سفر بعدی خواهید دید كه این شهر دارای 10 تیم در رشته بیسبال خواهد بود.
زرگرپور افزود: گرچه بیسبال نسبت به بقیه رشته های سنتی ما سابقه چندانی ندارد، اما وجود سه تیم بیسبال در اصفهان نشان دهنده ظرفیت بالای این خطه است.
وی با بیان اینكه مركزیت بیسبال كشورهای منطقه را در اصفهان قرار دهید، خاطرنشان كرد: ما حاضریم با كمك شما و وزارت ورزش و جوانان، این پروژه را به سرانجام برسانیم تا به هدف مورد نظر نائل شویم.

*** كسب سهمیه ورودی المپیك، مقام های متعدد جهانی و آسیایی
رضا قاسمی ورزشكار دو 100 متر، سجاد مردانی در رشته تكواندو، امیر غفور والیبالیست كاشانی، گلنوش سبقت الهی در رشته تیراندازی، سهراب مرادی در رشته وزنه برداری، مجید كلاهدوزان داور هندبال، رسول جزینی مربی كشتی فرنگی و حامد احمدپور مربی دو ومیدانی نمایندگان اصفهان در المپیك 2016 ریو بودند.
مرادی موفق شد نخستین مدال تاریخ ورزش اصفهان در المپیك را كسب كند. وی در دسته 94 كیلوگرم مدال طلا را به گردن آویخت.
رقابت های گروه A دسته 94 كیلوگرم از ساعت 2:30 بامداد یكشنبه به وقت ایران در سالن ریو سنتو آغاز شد كه سهراب مرادی دارنده دو مدال طلای قهرمانی آسیا و در دومین تجربه المپیكی خود درحركات یك ضرب كارش را با بلند كردن وزنه 182 كیلوگرمی به پایان برد.
سهراب مرادی وزنه بردار اصفهانی دسته 94 كیلوگرم ایران در بازی های المپیك با مجموع 403 كیلوگرم دومین مدال طلای كاروان ایران را در این رقابت ها به گردن آویخت.
پیش از این، نخستین طلا را رستمی گرفته بود.
سهراب مرادی در حركات دو ضرب پس از بلند كردن وزنه 221 كیلوگرم طلای خود را در این رقابت ها مسجل كرد.
وی در حركات دوم و سوم برای شكستن ركورد دو ضرب جهان كه در اختیار ایلین ایلیای قزاقستانی بود به وزنه 234 كیلوگرمی حمله كرد كه نتوانست این وزنه را بالای سرببرد و در نهایت با مجموع 403 كیلوگرم مدال طلا گرفت.
در این دسته وادژیم استراتسو دارنده مدال طلای پیكارهای قهرمانی جهان از بلاروس با مجموع 395 كیلوگرم مدال نقره گرفت و آئورماس دیژبالیس از لیتوانی با مجموع 392 كیلوگرم مدال برنز گرفت.
همچنین علیرضا مختاری در رشته پرتاب دیسك و هادی نوری در رشته تیراندازی با كمان دو ورزشكار اصفهانی راه یافته به پاراالمپیك محسوب می شوند.

*** افتخارآفرینی بانوان در كسب سهمیه المپیك و درخشش در مسابقات جهان
افتخارات ورزشی از زمان آغاز بكار دولت دكتر روحانی در بخش بانوان در استان اصفهان نیز كم نبوده و نشان می دهد كه توجه و حمایت از بانوان می تواند در افتخارآفرینی و كسب عناوین برتر آسیایی و جهانی موثر باشد.

- گلنوش سبقت اللهی؛ نخستین المپیكی اصفهان
در سال 94 گلنوش سبقت اللهی تنها تیرانداز المپیكی اصفهان توانست با درخشش در مسابقات آسیایی هندوستان در رشته تپانچه 10 متر بادی سهمیه المپیك ریو 2016 را به دست آورد.
افسانه شفیعی ملی پوش اصفهانی تیم ملی تیراندازی با كمان بانوان نیز در رقابت های انفرادی رشته كامپوند قهرمانی آسیا در تایلند با كسب عنوان نایب قهرمانی درخشید و مدال نقره این مسابقات را برای ورزش اصفهان به ارمغان آورد.
زینب ملكی بازیكن اصفهانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان هم با شركت در مسابقات اینچئون كره جنوبی به همراه این تیم نایب قهرمان این مسابقات شد و توانست سهمیه پارالمپیك ریو 2016 را بدست آورد.
- اعظم آخوندی بازیكن اصفهانی تیم ملی فوتسال
تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات جام ملت های آسیا در مالزی به مقام قهرمانی دست یافت و توانست در جام جهانی نیز حاضر شود.
اعظم آخوندی به عنوان تنها نماینده استان اصفهان به عنوان دروازه بان در این تیم حضور داشت.

- افتخارآفرینی در رشته رزمی ووشو
در رقابت های جهانی ووشو كه به میزبانی اندونزی در رده سنی بزرگسالان برگزار شد شهربانو منصوریان دارنده مدال طلای قهرمان جهان، جام جهانی و آسیایی ووشوی بانوان، با كسب مدال طلا در بخش ساندا این مسابقات یك مدال زرین دیگر به كارنامه خود افزود.

- زهرا كیانی بانوی جوان ووشوكار اصفهانی نیز در رشته تالو (اجرای نمایشی فرم) از رده جوانان در همین مسابقات شركت كرد و توانست با دریافت مدال نقره در سبك چانگ چوان (فرم با دست) برای نخستین بار چنین افتخاری را برای كشورمان به ارمغان آورد.
- فاطمه جزینی ملی پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان نیز در رقابت های آسیایی مغولستان چین در رشته تالو (اجرای نمایشی فرم) توانست مدال طلا را دریافت كرد و پرچم سه رنگ ایران را به اهتزاز در آورد.
- دونده اصفهانی 'سرعتی ترین دختر ایران'
فرزانه فصیحی تنها دونده ملی پوش از استان اصفهان با ركوردشكنی در دوی 60 متر در مسابقات داخل سالن قهرمانی كشور در تهران موفق شد از مریم طوسی رقیب خود پیشی بگیرد و لقب 'سرعتی ترین دختر ایران' را بخود اختصاص داد.
- مقام چهارمی در رقابتهای جهانی اسكیت
مسابقات رسمی جهانی اسكیت به میزبانی ایتالیا برگزار شد و لعیا عربی ملی پوش جوان اسكیت باز اصفهانی توانست در این رقابت ها عنوان چهارمی را از آن خود كند.
- مدال نقره در تكواندو رقابتهای جهانی
ستاره چابكی تكواندوكار شهریور ماه 94 با حضور در رقابت های جهانی تكواندو در موجوی كره جنوبی در رده سنی نونهالان؛ موفق شد مدال نقره را بر گردن آویزد.

- سمیرا جلیلوند قهرمان گلبال؛ نماینده ای شایسته در پارالمپیك
بازیكنان ملی پوش اصفهانی نابینا و كم بینا و معلول و جانباز هم به ویژه بانوان، در رشته های مختلف ورزشی نتایج قابل قبولی داشتند از جمله می توان به سمیرا جلیلوند قهرمان و مدال آور نیمه بینا در رشته گلبال در مسابقات آسیایی و جهانی اشاره كرد.

***درخشش اصفهانی ها در بازی های پاراآسیایی
ورزشكاران اصفهانی در بازی‌های پاراآسیایی 2014 عملكرد مناسبی داشتند، 16 ورزشكار اصفهانی نیز در بین ورزشكاران شركت‌كننده حضور داشتند.
علیرضا مختاری یكی از ورزشكاران اصفهان در دو ماده پرتاب دیسك و پرتاب وزنه به دو مدال طلا بدست آورد.
فائزه كرمانی نیز در ماده پرتابی دیسك و وزنه به دو مدال برنز و نقره رسید و علی رنجبر جانباز 70 درصد اصفهانی نیز در رشته تنیس روی میز مدال برنز را به گردن آویخت.
هادی نوری با نخستین تجربه رسمی در حضور در میادین بین‌المللی، دو مدال طلا در انفرادی و تیمی رشته تیراندازی با كمان را تصاحب كرد.
در رشته ‌های تیمی نیز ایمان بیك‌‌زاده به همراه تیم ملی بسكتبال به مدال برنز این رقابت‌ها رسید، در رشته والیبال نشسته هم زینب ملكی به همراه سایر همبازیانش موفق شدند به فینال راه یابند و با شكست برابر چین مدال نقره را به گردن آویخت.
در ماده پرتاب دیسك مردان نیز آریان لطفی به مدال نقره دست یافت، میثم بنی‌طبا در رشته جودو در 10 ثانیه پایانی بازی رده بندی، برابر حریفش مغلوب شد تا از رسیدن به مدال باز بماند، اما در بخش تیمی به مدال طلا رسید.
سمیرا جلیلوند و محمد سرنجی نیز در تیم‌های ملی گلبال بانوان و آقایان كشورمان نیز حضور داشتند كه تیم ملی گلبال آقایان به قهرمانی رسید اما سمیرا جلیلوند به همراه سایر بازیكنان بر سكوی نایب قهرمانی ایستاد.
*** كسب مدال در بازیهای آسیایی 2014
الهه و شهربانو منصوریان و حمیدرضا لادور، سه ووشوكار اصفهانی بودند كه هر سه از شانس‌های كسب مدال طلا محسوب می‌شدند اما به دو نقره بسنده كردند.
احمدرضا طالبیان هم در قایقرانی به مدال نقره دست یافت.
سجاد مردانی در رشته تكواندو نیز شانس كسب مدال طلا برای ورزش اصفهان بود اما وی نیز خداحافظی زودهنگامی با این مسابقات داشت تا پرونده كسب مدال در رشته‌های انفرادی برای اصفهانی‌ها بسته شود.
در بازی‌های آسیایی اصفهانی‌ها مدال طلای انفرادی نداشتند اما امیر غفور در رشته والیبال به همراه تیم ملی بر سكوی قهرمانی ایستاد و مدال طلا را كسب كرد.
در رشته‌های تیمی دیگر نیز رضا كمالی مقدم و مرضیه عشقی به همراه تیم ملی كبدی بانوان بر سكوی دومی این رقابت‌ها ایستادند و این مدال نقره را به ویترین افتخارات خود افزودند.
اوشین ساهاكیان نیز با تیم ملی بسكتبال به رتبه دومی این مسابقات رسید و مدال نقره را از آن خود كرد.

***درخشش ذوب آهن در جام حذفی و سوپرجام
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با شكست تیم استقلال تهران، قهرمان رقابت فینال جام حذفی باشگاه های كشور شد.
این دیدار خردادماه امسال در ورزشگاه 15 هزار نفری نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار شد، تیم ذوب آهن در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 از سد استقلال گذشت تا شاگردان یحیی گل محمدی جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی و چهارمین بار در طول تاریخ بالای سر ببرند.
ذوب آهن اصفهان موفق شد با نتیجه ٤-٢ استقلال خوزستان را شكست دهد و قهرمان سوپرجام فوتبال شود.

مسابقه سوپر جام تیرماه امسال بین استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر و ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان جام حذفی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد.
دیدار بین این دو تیم در وقت قانونی و اضافه با برتری ذوب آهن به پایان رسید و این تیم اصفهانی برای دومین بار در سالجاری موفق به كسب جام شد.
در این دیدار در حالی كه استقلال خوزستان در پایان نیمه اول با نتیجه دو بر صفر از حریف خود پیش بود ذوب آهن موفق شد در ١٢٠ دقیقه با نتیجه ٤-٢ پیروز و قهرمان سوپر كاپ ایران شود.

*** قهرمانی سپاهان برای پنجمین بار در لیگ برتر
تیم فوتبال سپاهان اصفهان ارد یبهشت پارسال با برتری دو بر صفر مقابل سایپای البرز و به لطف تساوی تراكتورسازی مقابل نفت تهران برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های كشور دست یافت.
6020 / 1339 / 2093 / 1484
۰ نفر