۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82205088
T T
۰ نفر
كارگران شهرداری بروجرد خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند

بروجرد - ایرنا - جمعی از كارگران سازمان های خدمات موتوری و عمران و شهرداری منطقه 2 بروجرد روز شنبه با حضور در شهرداری مركزی این شهر خواستار پرداخت 6 ماه حقوق معوقه خود شدند.

یكی از این كارگران به خبرنگار ایرنا گفت: تاخیر در پرداخت حقوق باعث ایجاد مشكل برای همه كارگران شده است.
وی كه نخواست نامش ذكر شود، افزود: 6 ماه حقوق دریافت نكرده ام و زندگی كردن در شرایط كنونی با وجود اجاره خانه و قسط بسیار دشوار شده است.
یكی دیگر از كارگران خواستار چاره اندیشی و رفع مشكل پرداخت حقوق كارگران از سوی شهرداری و شورای شهر شد و گفت: مسئولان شهرداری باید برای ایجاد درآمد پایدار از شهرداری های موفق الگو بگیرند.
محسن یارمحمدی معاون اداری مالی شهرداری بروجرد در جمع كارگران حاضر شد و به آنها قول پرداخت پنج ماه حقوق تا 20 روز آینده را داد.

** كارگران شهرداری بروجرد كارت های حمایتی 100 میلیون ریالی دریافت می كنند
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه بروجرد در این باره گفت: كارگران شهرداری بروجرد قشری زحمتكش هستند و نقش مهمی در زیباسازی شهر و ارتقای بهداشت و سلامت جامعه دارند و رفع مشكل آنها در حال پیگیری است.
احمد گودرزیان در گفت و گو با ایرنا افزود: مشكلات كارگران شهرداری بروجرد 2 هفته قبل در كمیسیون كارگری استان لرستان مطرح و برای حل این مشكلات تصمیم گیری شد.
وی افزود: قرار است با ضمانت شهردار بروجرد، كارت های حمایتی 100 میلیون ریالی به صورت نقدی به كاركنان شهرداری ارائه شود تا شاید بخشی از مشكلات كاركنان و كارگران از این طریق برطرف شوند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه بروجرد اظهار كرد: امروز شهردار بروجرد نام كاركنان و كارگران شهرداری را برای دریافت كارت حمایتی نقدی به بانك ملی مركزی بروجرد ارایه می دهد.
وی افزود: اگرچه این اقدام یك مسكن موقت است اما می تواند بخشی از مشكلات كارگران شهرداری بروجرد را برطرف كند.

** تامین منابع مالی شهرداری بروجرد نیازمند مدیریت هزینه است
رئیس كمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای اسلامی شهر بروجرد با ارائه راهكار برای حل مشكلات مالی شهرداری بروجرد گفت: تامین منابع مالی در شهرداری بروجرد نیازمند اعمال مدیریت هزینه است.
اشرف چگنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام دوباره كاری ها در بخش خدماتی و عمرانی به دلیل كارشناسی نكردن امور، حركت بدون برنامه مدون و تصمیم گیری سلیقه ای همگی باعث می شود تا بخش زیادی از منابع مالی در شهرداری تلف شود.
وی اظهار كرد: شهرداری باید برای تامین منابع مالی نسبت به تعریف طرح های شهری اقدام و با فروش اوراق مشاركت از نقدینگی موجود مردم در پیشرفت، توسعه و آبادانی شهر اقدام نماید.
وی تشكیل ستاد جذب سرمایه را در درآمد زایی شهرداری موثر دانست و افزود: باید از توان سرمایه گذاران برای اجرای طرح های شهری بهره مند شویم.
وی گفت: باید با نظر مشاوران و خبرگان شهری و كشوری، نحوه سرمایه گذاری و بازگشت مطمئن سرمایه همراه با سود مورد انتظار به صورت شفاف بیان شوند و طرح ها مشخص و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرند.
چگنی تاكید كرد: از آنجا كه درآمد شهرداری بروجرد هم اكنون وابسته به درآمدهای ناشی از ساخت وساز است باید با تشكیل موسسه ای از نخبگان و مشاوران نسبت به بررسی و تعریف منابع جدید اقدام كرد.
وی با تاكید بر لزوم تشكیل بانك عامل شهرداری افزود: این بانك می تواند به عنوان تضمین اخذ وام های داخلی اقدام نماید، ضمن آنكه با جمع آوری وجه مردم و باز پرداخت سود ، مردم را در توسعه و عمران شهر كمك كند.
وی استفاده بهینه از قانون عوارض نوسازی و عمران شهری به عنوان منبع درآمد پایدار، نهادینه كردن استخدام نیروها و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری، افزایش بهره وری كاركنان . تغییر سیستم مالی شهرداری از نقدی به تعهدی را از دیگر راهكارهای تامین منابع مالی برای شهرداری دانست.
به گزارش ایرنا كارگران شهرداری بروجرد هدف از تجمع خود را حمایت از سوی شورای شهر، مسئولان بروجرد و پرداخت حقوق خود دانستند و عنوان كردند: هیچ انگیزه و هدف دیگری از این تجمع ندارند.
شهرداری بروجرد نزدیك به یكهزار و 700 نیرو دارد كه برخی از مسئولان جذب اضافه بر نیاز در بدنه شهرداری در دوره های قبل را دلیل اصلی مشكلات كنونی این نهاد می دانند.
3031/6052/3022