۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82205424
T T
۰ نفر
فراخوان دومين جايزه كالاهاي فرهنگي با الگوي ايراني - اسلامي

تهران - ايرنا - فراخوان دومين جايزه كالاهاي فرهنگي با رويكرد خلاقيت و نوآوري در طراحي و توليد اسباب بازي،كتاب - اسباب بازي و نوشت افزار كه مرداد سال 95 در نمايشگاه اسباب بازي منتشر شد، با افتتاح نمايشگاه نوشت افزار ايراني - اسلامي در اختيار فعالان اين عرصه قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از دومين جايزه كالاهاي فرهنگي، اين جايزه در راستاي شناسايي و حمايت از كالاها و پژوهش هاي فرهنگي برگزار مي شود و در دي سال 95 پس از داوري، طرح هاي منتخب طي مراسمي معرفي خواهد شد.
اين جايز به اهتمام و حمايت اداره كل مجامع، تشكل ها و فعاليت هاي فرهنگي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توسط مركز فرهنگي هنري پارپيرار اجرا مي شود.
دوم شهريور ماه با افتتاح نمايشگاه نوشت افزار ايراني اسلامي، ديگر بار غرفه اي در اين نمايشگاه داير و پذيراي آثار كالاهاي فرهنگي و پژوهش هاي شركت كنندگان شد.
بر اين اساس علاقه مندان به حضور در دومين جايزه كالاهاي فرهنگي مي توانند آثار خود را به غرفه جايزه كالاهاي فرهنگي واقع در نمايشگاه نوشت افزار اسلامي -ايراني در طبقه زيرين ، جنب مديريت نمايشگاه از دوم تا دوازدهم شهريور همه روزه از ساعت 10 تا 22 در مركز آفرينش‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب تحويل دهند.
همچنين آخرين مهلت ارسال كالاهاي فرهنگي 15شهريور ماه ، آخرين مهلت ارسال چكيده پژوهش كالاهاي فرهنگي 20 شهريور ماه و ارسال مقاله 15 آبان ماه است.
علاقخ مندان به ارسال آثار خود از طريق اينترنت مي توانند با سايت جشنواره به نشاني: http://cgcf.ir مراجعه كنند.

** حضور جناب خان و شاهزاده روم در نمايشگاه ايران نوشت
عضو شوراي سياستگذاري جايزه كالاهاي فرهنگي و مديرعامل مجمع نوشت افزار اسلامي ايراني در افتتاحيه نمايشگاه نوشت افزار گفت: امسال چهارمين سال آغاز توليد و فعاليت در اين زمينه است. در سال 91 اولين نمايشگاه برگزار شد، كار را از صفر شروع كرديم، آن زمان در بازار محصولي با نام نوشت افزار كه نشانه هاي بومي و ملي ما بر آن نقش بسته باشد نداشتيم. دغدغه جوانان خودجوش جناح مومن جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي كه حوزه هاي اسباب بازي، نوشت افزار و پوشاك كه دچار غفلت قرار گرفته بود به فعاليت پرداختند و اوضاع را بهتر كردند.
سعيد حسيني افزود: اين حوزه‌ دچار غفلتي شد كه توليدكنندگان و حاكميت فكري برايش نكرده بودند. ابتدا اين نمايشگاه در اولين سال با دو برند كار خود را آغاز كرد اما امروز و در اين دوره 50 برند حضور دارند و بسياري از فروشگاه ها ميليون ها محصول با المان هاي بومي و ملي توزيع كرده اند. فعاليت در چهار سال گذشته از نگاه ناظران بيروني مثبت بوده و اين به دليل كار و مخاطب است كه هر دو مردمي بودند .
مديرعامل مجمع نوشت افزار اسلامي ايراني با اشاره به محصولات جديد اين دوره نمايشگاه گفت: تلاش بسياري در اين دوره براي توسعه ظرفيت رسانه‌اي و شخصيت سازي موضوعي انجام شد. شخصيت هاي تلويزيوني و سينمايي موفق مثل شاهزاده روم و جناب خان كه را در اين دوره ارائه شده اند.
وي افزود: امسال يكصد طرح‌ مختلف عرضه و براي اولين بار ارائه مي شود. اين طرح‌ها، محصولاتي الهام گرفته از مدافعان حرم، شهداي غواص كه سال گذشته بسيار از آنها ياد شد و انيميشن «ديرين ديرين» و اساتيد و مفاخر ايران زمين است كه محصولات بسيار جذاب از شاهنامه فردوسي و دانشمندان توليد و عرضه مي شوند.
چهارمين دوره نمايشگاه نوشت افزار اسلامي - ايراني از دوم تا دوازدهم شهريور ماه همه روزه از ساعت 10 تا 22 در مركز آفرينش‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ميزبان بازديدكنندگان است.
فراهنگ ** 1085 ** 9362 ** 1071
۰ نفر