۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۰۲
کد خبر: 82206298
T T
۰ نفر
خيران 662 كتابخانه به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور اهدا كردند

سبزوار- ايرنا - مديركل امور مشاركت ها و شهرداري هاي نهاد كتابخانه ‌هاي عمومي كشور گفت: از سال 54 تاكنون 662 كتابخانه توسط خيران احداث و به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور اهدا شده است.

به گزارش ايرنا، رمضانعلي محسني روز شنبه در مراسم افتتاح كتابخانه بانوي خير مرحوم گلداني در سبزوار افزود: يك سوم كتابخانه هاي كشور طي سال هاي گذشته توسط خيران و مردم احداث شده است.
وي اظهار كرد: در مجموع سه هزار و 200 كتابخانه نهادي، مشاركتي و خيرساز در كشور فعال است كه از اين تعداد 931 كتابخانه مشاركتي است.
وي گفت: انجمن خيران كتاب در 31 استان كشور راه اندازي شده و 289تن از خيران نيك انديش در هيات مديره اين انجمن ها عضو هستند.
محسني افزود: در همين راستا انجمن هاي شهرستاني خيران كتاب نيز در حال راه اندازي است و در چند شهر كشور اين انجمن ها تشكيل شده است.
وي اظهار كرد: بر اساس افق 1404 كشور بايد به ازاي هر 100 نفر هشت متر فضاي كتابخانه اي در كشور ايجاد شود كه در حال حاضر اين ميزان حدود سه و نيم متر است.
وي ادامه داد: از سال 1383 تاكنون 610 قطعه زمين به مساحت 500 هزار متر مربع توسط خيران به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور اهدا شده است.

** احداث 15 كتابخانه روستايي در استان خراسان رضوي
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي نيز در اين مراسم با اشاره به احداث 15 كتابخانه روستايي در اين استان گفت: اين طرح ها از 20 تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارند كه اتمام آنها نيازمند 35 ميليارد ريال است.
حسين اكبري افزود: پنج كتابخانه شهري نيز در اين استان در حال ساخت است كه از مهمترين طرح هاي نيمه تمام اين اداره كل محسوب مي شود.
وي با اشاره به فعاليت 215 كتابخانه عمومي و مشاركتي در استان گفت: بسياري از روستاهاي پر جمعيت اين استان از كتابخانه محروم هستند كه بر اساس برنامه تدوين شده و با كمك خيران در اين روستاها كتابخانه احداث مي شود.

** اخذ مجوز احداث كتابخانه مركزي در سبزوار
معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه سبزوار نيز در اين مراسم گفت: مجوز احداث كتابخانه مركزي اين شهرستان از وزارت راه و شهرسازي گرفته شده است.
وي با بيان اينكه سبزوار داراي 15 كتابخانه عمومي است كه هشت كتابخانه آن مشاركتي و هفت كتابخانه نهادي است، افزود: شهرستان سبزوار از نظر تعداد كتابخانه هاي عمومي داراي رتبه دوم در استان خراسان رضوي است.
در اين مراسم كتابخانه مرحوم گلداني در مساحت 192مربع و 121 متر زيربنا به نهاد كتابخانه هاي عمومي سبزوار اهدا شد.
شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در 230 كيلومتري مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 *شبس*1488 ** 1574
۰ نفر