۷ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۱
کد خبر: 82206536
T T
۰ نفر
70 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت پل شيروان- اسفراين در نظر گرفته شد

شيروان- ايرنا- نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در سفر دكتر نوبخت معاون رييس جمهوري قول اختصاص70 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت پل شيروان- اسفراين گرفته شد.

به گزارش ايرنا عبدالرضا عزيزي در آيين بهره برداري متمركز پروژه هاي شهرداري شيروان با بيان اينكه اين ميزان اعتبار بايد از اعتبارات خاص داده شود اظهار كرد: از 70 كيلومتر راه در دست ساخت شيروان اسفراين تاكنون 59 كيلومتر آن آسفالت شده است كه با پي گيري و اعتبارات به موقع مابقي هم آسفالت خواهد شد.
وي با بيان اينكه بايد دولت را كمك كنيم تا دولت هم ما را كمك كند گفت: در مجلس نهم توجه ويژه اي به شهر و روستاهاي اين شهرستان صورت گرفت كه سال گذشته 14 دستگاه آمبولانس به خراسان شمالي تحويل داده شد كه با پي گيري ها صورت گرفته از اين تعداد 10 دستگاه اختصاص به شيروان داشت.
عزيزي با بيان اينكه در مجلس تصويب شد كه براي شهرهاي زير 50 هزار نفر قير رايگان در اختيار قرار گيرد افزود: با پي گيري هاي صورت گرفته امسال 1500 تن قير رايگان براي سه شهر زيارت، لوجلي و قوشخانه شهرستان شيروان در نظر گرفته شده است.
نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي گفت: همچنين با هماهنگي انجام شده با محيط زيست و منابع طبيعي ، 250 هزار هكتار از منابع طبيعي شيروان در اختيار سرمايه گذاران براي پرورش، تربيت و شكارگاه بز كوهي قرار مي گيرد كه اين امر باعث جذب و ماندگاري گردشگر خواهد شد.
عزيزي با اشاره به فعاليت هاي كارخانه قند شيروان افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 23 هزار تن شكر خام براي اين كارخانه در نظر گرفته شده است كه روزانه 800 تن شكر سفيد از شيروان خارج مي شود و پيش بيني مي شود تا 60 هزار تن شكر تا زمان تحويل چغندرقند به اين كارخانه براي توليد شكر سفيد داده شود.
شهردار شيروان گفت: از ابتداي امسال تاكنون 240 هزار متر مربع از معابر و خيابان هاي اين شهر آسفالت شده، اين ميزان در دو سال و نيم گذشته 600 هزار متر مربع بوده است.
جعفر بورنگ با اشاره به اقدامات شهرداري شيروان اظهار كرد: اقدامات خوبي در عمران و فضاي سبز و بهسازي پارك هاي شهر، آسفالت معابر و جدول گذاري ها انجام شده كه با تخصيص اعتبار دولتي و استاني، پل شهيد پارسا، پارك ساحلي رودخانه چايلق و كتابخانه مركزي شهر در سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه هنوز برخي از معابر و خيابان هاي شيروان خاكي است گفت: اگر اعتبارات به موقع و شرايط جوي هوا خوب باشد تا پايان سال هيچ گونه كوچه خاكي نخواهيم داشت و همچنين در سه سال گذشته 120 كيلومتر جدول گذاري در شيروان صورت گرفته است.
فرماندار شيروان گفت: شوراي اسلامي شهر و شهردار با تلاش هاي بي دريغ و برنامه هاي مدون و مستمر با حداقل درآمدها كارهاي عمراني بسيار و خدمات شايان توجهي را انجام داده اند.
عباسعلي صفايي اظهار با اشاره به ساخت پروژه پل شهيد پارسا در شيروان گفت: اين طرح دهه فجر امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
به مناسبت گرامي داشت هفته دولت شنبه شب با حضور نماينده شيروان، فرماندار، مسئولان و شماري از مردم شيروان 6 طرح شهرداري شيروان با اعتبار 10 ميليارد ريال به صورت متمركز در پارك خطي جمهوري به بهره برداري رسيد.
شهر شيروان با 85 هزار نف رجمعيت به عنوان دومين شهر پر جمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042