۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82206604
T T
۰ نفر
افتتاح مجتمع تولید گاز اكسیژن طبی و صنعتی در خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - یك مجتمع تولیدی گاز اكسیژن طبی و صنعتی روز یكشنبه با حضور رمضان علی صادق زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرك صنعتی شماره 2 خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتمع صنعتی تولید گاز اكسیژن طبی و صنعتی با اشتغالزایی 10 نفربه طورمستقیم و 13 نفر غیر مستقیم و با سرمایه گذاری هفت میلیارد ریال ساخته شده است.
ظرفیت تولید این مجتمع صنعتی سالانه 2 هزار تن است كه از این میزان یك هزار تن گاز صنعتی و یك هزار تن گاز طبی است.
گفتنی است مصارف گاز اكسیژن صنعتی در جوشكاری ها و موارد صنعتی و گاز اكسیژن طبی در بیمارستان ها و مراكز درمانی كاربرد دارد.
همچنین معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از شركت تولید باند و گاز افرند در شهرك صنعتی شماره 2 خرم آباد بازدید كرد.
بنابر گزارش خبرنگار ایرنا این كارخانه با ظرفیت اشتغالزایی 40 نفر انواع گاز استریل، باند، دستمال كاغذی، دستكش و ملحفه یكبار مصرف تولید می كند.
این شركت با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال دارای واحد تحقیق و توسعه است و محصولات شركت به كشورهای عراق و افغانستان صادر می شود.
گفتنی است با همكاری یكی از اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان سه محصول گازهای خود استریل، دستكش خود استریل و تبدیل ضایعات پنبه به عنوان یك محصول استراتژیك و ارزشمند در این شركت تولید خواهد شد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در این سفر از شهرك های صنعتی شماره یك و 2 خرم آباد بازدید خواهد كرد.
7266/6060