۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82206689
T T
۰ نفر

آتش بس در سوریه پایدارتر می شود

۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82206689
آتش بس در سوریه پایدارتر می شود

مسكو - ایرنا - مركز روسی نظارت بر آتش بس سوریه اعلام كرد كه توقف درگیری ها در مناطق مختلف این كشور در حال گسترش و پایدارتر شدن می باشد و شمار مناطقی كه موافقت نامه پیمان ترك مخاصمه را امضا كرده اند به 481منطقه رسیده است.

به گزارش ایرنا، مركز نظارت بر آتش بس در سوریه روز یكشنبه در بولتن خبری خود اعلام كرد: در شبانه روز اخیر پنج منطقه در استان حمص سوریه با امضای موافقت نامه به آتش بس پیوستند.
بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، مذاكرات با سران گروه های مسلح معارض در استان های لاذقیه، حمص و حما نیز برای پیوستن به آتش بس جریان دارد.
مركز نظارت بر آتش بس در سوریه همچنین اعلام كرد: تا كنون 69 گروه مسلح معارضان سوری موافقت نامه را آتش بس را امضا كرده اند.
در بولتن خبری این مركز همچنین گفته شده است در شبانه روز اخیر شش مورد نقض آتش بس انجام شده كه پنج واقعه آن در استان دمشق و یك رویداد هم در استان لاذقیه بوده است.
بنا به این گزارش، جیش الاسلام و گروه های تروریستی وابسته به آن با خمپاره مناطق حرستا، دوما، حوش دورا، اربیل و جابر را در استان دمشق گلوله باران كردند.
در استان لاذقیه هم تروریست های گروه احرارالشام یك منطقه كوهستانی به نام ابوعلی را هدف گلوله باران قرار دادند.
مركز نظارت بر آتش بس سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه كه از شش ماه پیش در پایگاه هوایی حمیمم استان لاذقیه مستقر شده، برای عقد موافقت نامه مربوطه با گروه های معارض سوری مذاكره می كند.
آمریكا هم مركز مشابهی در امان پایتخت اردن ایجاد كرده و دو كشور نیز به تازگی فهرست گروه های امضا كننده این موافقت نامه و مناطق پیوسته به آتش بس را مبادله كرده اند.
اروپام391 ** 1516