۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82206851
T T
۰ نفر

يك واحد توليد دارو در نيشابور به بهره برداري رسيد

۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82206851
يك واحد توليد دارو در نيشابور به بهره برداري رسيد

مشهد- ايرنا- همزمان با هفته دولت يك واحد توليد دارو روز يكشنبه طي مراسمي در نيشابور به بهره برداري رسيد.

مدير كل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: در اين واحد انواع شربت، قطره خوراكي، قرص، كپسول، پماد، كرم و ژل در فيلد دارويي توليد مي شود.
راضيه عليرضايي، داروهاي طبيعي، داروهاي مكمل و محصولات آرايشي و بهداشتي را نيز از جمله توليدات اين واحد ذكر كرد.
وي افزود: در اين طرح 100 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده كه 20 ميليارد ريال آن تسهيلات بانكي است.
وي اظهار كرد: بخشي از ماشين آلات اين واحد توليدي ساخت ايران است كه از كيفيت بسيار خوب و رقابت پذيري برخوردار است و بخشي از آن هم از هندوستان وارد شده است.
مديركل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: كيفيت دارويي تمام محصولات اين شركت با استانداردهاي بين المللي، جهاني و اروپايي تطبيق مي كند.
وي افزود: علاوه بر اين طرح، طرحهاي ديگري نيز در زمينه صنايع دارويي طي دو، سه سال اخير در اين استان به بهره برداري رسيده است.
وي اظهار كرد: وجود دانشكده ها و كارخانه هاي داروسازي، نيروي متخصص فني و زمينه ساخت ماشين آلات صنايع دارويي در خراسان رضوي فرصت مغتنمي براي رشد صنايع دارويي و از اولويتهاي سرمايه گذاري در اين استان است.
مدير واحد توليدي مزبور نيز در اين مراسم گفت: اين واحد با هدف توليد داروهاي استريل و غير استريل و همچنين داروهاي بيولوژيك، آنتي بيوتيك و پروبيوتيك راه اندازي شده است.
دكتر علي نقي شوشتري افزود: واحد كنترل كيفيت اين شركت به آزمايشگاه كنترل كيفيت حين توليد و آزمايشگاههاي شيمي، ميكرو بيولوژي و آناليتيكال مجهز است ضمن آنكه اين واحد داراي بخش تحقيق و توسعه نيز مي باشد.
وي اظهار كرد: با راه اندازي اين واحد توليدي براي 60 نفر به صورت مستقيم و براي 200 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
1922 / 6053