۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۱۵
کد خبر: 82207759
T T
۰ نفر
بهره برداري از 261 پروژه در سطح روستاهاي استان زنجان آغاز شد

زنجان – ايرنا – 261 پروژه عمراني در سطح روستاهاي استان زنجان به منظور برابري ارائه خدمات شهري و روستايي در سطح اين مناطق با 190 ميليارد ريال از محل اعتبارات دهياري هاي به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري زنجان در مراسم بهره برداري همزمان از 261 پروژه عمراني در روستاي تهم شهرستان زنجان گفت: توسعه روستا يكي از مهمترين دغدغه هاي دولت تدبير و اميد است چرا كه روستاها در بخش كشاورزي مولد به شمار مي روند و به توسعه اشتغال پايدار كمك مي كنند.
علي محمودي خاطرنشان كرد: محروميت زدايي از چهره روستاها از مهمترين برنامه هاي دولت بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بوده و درحال حاضر نيز اين برنامه روند خود را طي مي كند كه با تحقق آن روستاها از راه مناسب، آب شرب سالم، برق، گاز و مخابرات برخوردار هستند.
وي ادامه داد: كمتر روستايي در سطح استان زنجان وجود دارد كه فاقد آب آشاميدني سالم باشد.
مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري زنجان گفت: سال 77 با انتخابات شوراها تصميم بر آن شد تا تبعيض در ارائه خدمات شهري و روستايي حذف شود و دهياري ها در روستاها نيز بازوي اجرايي در پروژه هاي عمراني باشند.
محمودي يادآورشد: استان زنجان تا پايان سال 92 داراي 501 دهياري بود كه اين تعداد طي سال 93 و 94 با تلاش و برنامه ريزي با 134 مورد افزايش به 635 دهياري افزايش يافت و هم اكنون 673 روستا داراي شوراي اسلامي هستند.
وي افزود: در زمان حاضر بيش از 98 درصد از جمعيت روستاهاي اين استان تحت پوشش و مديريت دهياري ها قرار دارند.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري زنجان گفت: سال 92 به 501 دهياري اين استان 180 ميليارد ريال اعتبار تخصيص داده شده بود كه اين رقم در دولت تدبير و اميد 100 درصد افزايش دارد.
محمودي اظهار كرد: امسال 400 ميليارد ريال اعتبار از محل تبصره 2 دهياري ها براي عمران و آباداني روستاهاي استان زنجان توزيع شده است.
وي تاكيد كرد: اعتبارات بر اساس برنامه ريزي و اولويت بندي پروژه ها بدون هدر رفت هزينه مي شود.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري زنجان با بيان اينكه براي توانمند سازي دهياري ها تجهيزات تاثير گذار است، گفت: به همين منظور در دولت تدبير و اميد 138 دستگاه ماشين آلات عمراني و خدماتي با 80 ميليارد ريال اعتبار در بين دهياري هاي استان توزيع شده است.
محمودي افزود: سال 92 اعتبارات عمراني دهياري هاي استان زنجان 41 ميليارد ريال، سال 93 ، 53 ميليارد ريال، سال 94 ، 147 ميليارد ريال بوده امسال نيز 190 ميليارد ريال است.
وي تاكيد كرد: همه پروژه هاي اجرايي در سطح روستاهاي اين استان با كيفيت بالا و با نظارت هرچه بيشتر انجام مي شود.
*** 251 پروژه عمراني در شهرستان زنجان بهره برداري و كلنگ زني مي شود
به گزارش ايرنا، فرماندار شهرستان زنجان نيز در ادامه اين مراسم از كلنگ زني و بهره برداري از 251 پروژه با 22هزار ميليارد ريال اعتبار در هفته دولت امسال خبرد داد و گفت: از اين تعداد 192 پروژه با اعتبار بيش از پنج هزار و 800 ميليارد ريال بهره برداري و 59 پروژه با اعتباري بالغ بر 16 هزار ميليارد ريال است.
مجيد فرخي افزود: اين پروژه ها در حوزه دهياري ها، نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس، برق، گاز رساني، راه آهن، كارخانه ها، راه و شهرسازي، بهداشت و درمان و كشاورزي است.
وي ادامه داد: ابتداي سال 93 در شهرستان زنجان 135 روستا با مشكل شديد و حاد آب شرب مواجه بودند كه هم اكنون اين تعداد به 18 روستا كاهش يافته است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: با توجه به اينكه در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل قرار داريم در اين سال سعي شده اعتبارات دستگاه هاي اجرايي در راستاي نام امسال باشد و با كاهش تلفات در همه حوزه ها افزايش راندمان را به همراه داشته باشد.
طرح هادي اجرا شده در روستاي تهم كه به طور نمادين در اين روستا به بهره برداري رسيد چهره اين روستا را به طور قابل توجهي تغيير داده و محروميت زدايي از چهره اين روستاي شهرستان زنجان را مردم شاهد بودند.
وضعيت اين روستا در فصل زمستان طوري بود كه رفت و آمد در كوچه پس كوچه هاي آن با دشواري فراواني روبه رو و يخ زدگي سطح كوچه ها همراه با گل و لاي دشواري هايي براي اهالي تحميل كرده بود.
7325/6085