۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷
کد خبر: 82208682
T T
۰ نفر
500 تا يكهزار جلد كتاب نويسندگان معلول خريداري مي شود

تهران- ايرنا- دبير دومين جشنواره «معلول، معلوليت و توانمندسازي» گفت: در پي توافق با وزارت فرهنگ، قرار است 500 تا يكهزار جلد از كتاب هاي افراد معلول براي ايجاد انگيزه در اين هنرمندان و صاحبان قلم خريداري مي شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي جشنواره، انجمن علمي و آفرينش هاي هنري معلولان ايران با همكاري معاونت توانبخشي سازمان بهزيستي، موسسه خانه كتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه فرهنگي هنري آواي معلولان، دومين جشنواره انتخاب بهترين كتاب با موضوع «معلول، معلوليت و توانمندسازي» را برگزار مي‌كند.
دبير دومين جشنواره انتخاب بهترين كتاب با موضوع «معلول، معلوليت و توانمندسازي» گفت: معلوليت و توانمندسازي اين افراد، يكي از موضوعات مهم در عرصه هاي فرهنگي است، هدف از برگزاري چنين جشنواره اي بيش از هر چيز، شناسايي افرادي است كه با وجود معلوليت فعاليت دارند.
منصور برجيان افزود: بسياري از اين افراد استعدادهاي ويژه اي دارند، دست به قلم هستند و اگر زمينه فراهم باشد، شكوفا مي شوند، با برگزاري اين جشنواره قصد داريم از آنها تقدير كرده و زمينه را براي توانمندسازي هرچه بهترشان مهيا كنيم.
مدير عامل انجمن علمي و آفرينش هاي هنري معلولان ايران ادامه داد: جامعه بايد نسبت به اين مسائل توجيه شود و همه بدانند معلولان عليرغم همه مسائلي كه براي زندگي آنها در شهر وجود دارد و امكانات براي رفت و آمد آنها در همه جا فراهم نيست، مستعد هستند.
به گفته برجيان، مشكلات جسمي هيچگاه نبايد سدي در برابر اين افراد باشد، فعاليت و حضور در اجتماع براساس توانايي هاي اين افراد حق طبيعي آنهاست.
وي با تاكيد به تلاش هايي كه توسط افراد غيرمعلول براي معلولان صورت گرفته، گفت: اين جشنواره رقابتي است و كتاب هاي كه به بخش داوري مي رسد، توسط خانه كتاب ارزيابي مي شود، بخشي هم با عنوان جايزه ويژه در نظر گرفته ايم كه ازآثار و نوشته هاي معلولان تقدير مي شود.
دبير جشنواره «معلول، معلوليت و توانمندسازي » اضافه كرد: چنين جشنواره هايي حداقل توانمندي و استعداد معلولان را نمايش مي دهند، وقتي آثار ارزشمند اين افراد در معرض ديد همگان قرار گيرد، جامعه به آنها اعتماد مي كند و همه باور مي كنند كه معلولان بيش از آن چه كه فكر مي كنند قادر به خلق و توليد هستند.
وي توضيح داد: در پي توافق با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ قرار است از 500 تا يكهزار جلد از كتاب هاي افراد معلول خريداري شود تا انگيزه كافي براي اين هنرمندان و صاحبان قلم ايجاد شود.
وي با بيان اينكه اختتاميه اين جشنواره در كتابخانه ملي برگزار شود،خاطرنشان كرد: سازمان بهزيستي از اين حركت حمايت كرده است هرچند خانه كتاب هم تهيه و چاپ پوستر جشنواره را هم عهده دار شده است.
برجيان، با بيان اينكه شهرداري در اين جشنواره همكاري نكرده است، گفت: از شهرداري درخواست بنر و بيلبورد در سطح شهر داشتيم اما موافقت نكردند،‌ مشكل اينجاست كه در كشور ما همه چيز در محور پول مي چرخد.
وي با بيان اينكه انجمن علمي و آفرينش هاي هنري معلولان ايران تنها انجمني است كه براي معلولان كار مي كند، از مردم و مسئولان خواست تا مسئله توانمندي سازي معلولان را جدي بگيرند تا همه چيز در حد حرف باقي نماند.
به گفته برجيان، معلولان مي توانند منشا بركت در اجتماع شوند.
فراهنگ**1880**1027
۰ نفر