۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82208896
T T
۰ نفر
دولت فیلیپین:پلیس های همكار قاچاقچیان راافشا كنید، ده ها هزار دلار پاداش بگیرید

كوالالامپور - ایرنا - 'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین در ادامه هشدار به مقام های بلندپایه مرتبط با باندهای قاچاق مواد مخدر روز دوشنبه پاداش ده ها هزار دلاری برای كسانی در نظر گرفت كه اطلاعات آنها منجر به دستگیری افسران پلیس حفاظت از باندهای قاچاق مواد افیونی شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری فیلیپین در یك سخنرانی در روز قهرمانان ملی، در برابر منتقدانی كه زبان به شكایت در مورد مقابله با افراد فقیری كه برای زندگی دست به تجارت مواد مخدر می زنند، گفت كه ژنرال های ارتش، شهرداران، فرمانداران و پلیس های درگیر در تجارت مواد مخدر نیز باید متوقف شوند.
در جنگ دولت دوترته با مواد مخدر با توجه به آمار پلیس بیش از یكهزار و 900 نفر طی دو ماه گذشته كه وی قدرت را در فیلیپین در دست گرفته است، كشته شده اند.
پلیس می گوید كه حدود 36 نفر از فروشندگان مواد مخدر در روز در نتیجه قاچاق یا مقاومت در برابر بازداشت كشته شده اند.
به نوشته تارنمای شبكه خبر آسیا، رییس جمهوری فیلیپین، گفت: به نظر من مبارزه با مواد مخدر یك جنگ در مقابل بحرانی است كه در این كشور وجود دارد و آن مواد مخدر است ... هر گوشه و كنار آلوده است.
دوترته در تبلیغات انتخاباتی وعده داد مواد مخدر و فروشندگان آن را از بین ببرد و ماه گذشته میلادی نیز نام حدود 160 تن از مقام های سیاسی، قضات، پلیس و نظامیان دست اندركار باندهای قاچاق مواد مخدر را افشا كرد.
وی گفت كه این افراد از قاچاقچیان مواد مخدر حفاظت كرده و یا اقدام به فروش مواد افیونی می كنند.
وی برای افشای افسران پلیسی كه از قاچاقچیان حق حساب می گیرند 43 هزار دلار پاداش درنظر گرفت.
آمریكا، یكی از متحدان نزدیك فیلیپین هفته گذشته از روش رییس جمهوری جدید این كشور برای مقابله با مواد مخدر ابراز نگرانی عمیق كرد و از دولت دوترته خواست اطمینان حاصل شود تلاش هایش 'مطابق با تعهد به حقوق بشر' است.
آساق**1611