۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۱۶
کد خبر: 82209529
T T
۰ نفر

سريال شاهچراغ (ع) با مشاركت شهرداري توليد مي شود

۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۱۶
کد خبر: 82209529
سريال شاهچراغ (ع) با مشاركت شهرداري توليد مي شود

شيراز- ايرنا- عضو شوراي اسلامي شهر شيراز و رئيس كميسيون فرهنگي اين شورا گفت: سريال تلويزيوني احمدبن موسي شاهچراغ (ع) با همكاري و مشاركت شهرداري شيراز، صدا و سيما و توليت شاهچراغ (ع)، در استان فارس توليد خواهد شد.

به گزارش ايرنا محمد رضا هاجري، دوشنبه در حاشيه يكصد و هفتاد و پنجمين جلسه اين شورا، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در صورت تنظيم تفاهم نامه بين شهرداري شيراز، صدا و سيما و توليت شاهچراغ (ع)، در اوايل مهرماه 95 با حضور رئيس سازمان صدا و سيما شاهد امضاي قرارداد ساخت سريال احمد ابن موسي شاهچراغ (ع) در شيراز خواهيم بود.
وي بيان داشت: برآورد اوليه هزينه ساخت اين سريال 270 ميليارد ريال است و قرار است در 24 قسمت تهيه شود و براي كارگرداني اين مجموعه تاريخي با داوود ميرباقري نيز صحبت هايي شده است.
او اظهار كرد: دانشكده حديث شهر ري هم عهده دار تهيه دانشنامه حضرت شاهچراغ (ع) شده كه قرار است در نوشتن فيلمنامه به آن استناد شود.
هاجري افزود: همچنين مقرر شده تصويربرداري اين سريال در يكي از روستاهاي استان فارس انجام شود و پيش بيني مي شود ساخت آن حدود چهار سال به طول انجامد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر شيراز ادامه داد: قبل از آغاز ساخت اين سريال قصد داريم نشستي با حضور هنرمندان مشهور كشور كه متعلق به استان فارس هستند، برگزار و از نظر و تجربه آنها استفاده كنيم.
6122 /6118