۹ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۳۹
کد خبر: 82209895
T T
۰ نفر

هشدار امنیتی كره جنوبی به اتباع خود در چین

۹ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۳۹
کد خبر: 82209895
هشدار امنیتی كره جنوبی به اتباع خود در چین

پكن - ایرنا - كره جنوبی امروز سه شنبه به اتباع خود در چین هشدار داد كه ممكن است هر آن مورد حمله تروریستی و یا ربوده شدن قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، سفارت كره جنوبی در پكن با انتشار بیانیه ای به شهروندان خود كه شمار زیادی از آنها در شهرهای مختلف چین زندگی می كنند، هشدار داده است كه باید مراقب هر رویداد تروریستی و‌ آدم ربایی باشند.
این سفارتخانه افزوده است كه كره شمالی به شدت از پناهنده شدن دیپلمات های خود به كره جنوبی عصبانی است و ممكن است به دنبال ضربه زدن به این كشور از طریق فعالیت هایی چون ربودن شهروندان كره ای باشد.
هزاران نفر از شهروندان كره جنوبی از جمله بازرگانان و دانشجویان این كشور در شهرهای مختلف چین از جمله پكن و بخش های شمال شرقی زندگی می كنند و در برخی از شهرها مجامع كره ای تشكیل شده است.
كره جنوبی افزوده است كه مردم این كشور باید به شدت مراقب سفرهای گردشگری خود به چین نیز باشند و حتی الامكان از رفتن به مناطق مرزی چین و كره شمالی خودداری ورزیده و با اتباع كره شمالی كمتر در ارتباط باشند.
سفارت كره جنوبی خاطرنشان كرده است كه پناهنده شدن دیپلمات های كره شمالی و همچنین تهدیدهای مكرر و روزافزون این كشور این نگرانی را بوجود آورده است كه شهروندان كره جنوبی در كشورهای مختلف هدف قرار گیرند.
اوایل سال جاری میلادی یك تبعه كره جنوبی كه به اتباع كره شمالی در چین برای متواری شدن و رفتن به كره جنوبی كمك می كرد به قتل رسید و سئول می گوید جاسوسان كره شمالی دست به این اقدام زده اند.
این كشور یك ماه قبل هم به شهروندانش در چین هشدار داده بود كه باید مراقب فعالیت های تروریستی و آدم ربایی كره شمالی باشند.
كره شمالی و جنوبی پس از جنگ خونین سالهای 1950 تا 1953 میلادی و پایان حاكمیت ژاپن بر كره، تاكنون موفق به امضای پیمان صلح نشده اند و همین موضوع باعث شده تا روابط آنان همواره با تنش همراه باشد.
آساق**231**1597