۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82210558
T T
۰ نفر

تبریك تلفنی وزیر فرهنگ به ملكه تئاتر ایران

۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82210558
تبریك تلفنی وزیر فرهنگ به ملكه تئاتر ایران

تهران - ایرنا - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از ملكه رنجبر، در گفت وگوی تلفنی، تولد 84 سالگی این هنرمند را به وی تبریك گفت.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از موسسه هنرمندان پیشكسوت، این مراسم با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل و دكتر محمود عزیزی رییس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشكسوت و همچنین علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، صفا آقاجانی و حسن ضرغامی از هنرمندان پیشكسوت و عضو موسسه و مدیران و همكاران موسسه برگزار شد.
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشكسوت در ابتدای این مراسم با بیان اینكه در ابتدا قرار بود این برنامه در روز تولد این هنرمند یعنی ششم شهریور ماه برگزار شود اما ضایعه درگذشت زنده یاد داود رشیدی مانع شد، گفت: برنامه را با درود به روان هنرمند تازه گذشته داود رشیدی آغاز می كنیم، امروز برای ما بسی جای افتخار دارد كه می توانیم میزبان استاد ملكه رنجبر باشیم، شاید یكی از افتخارات این موسسه این باشد كه اگر فعالیتی و خدمتی برای سپیدمویان هنر انجام می دهد، در زمان حیات آنهاست.
سید عباس عظیمی با بیان اینكه تولد خانم رنجبر اولین مراسم در مكان جدید موسسه است، از تاخیر در برگزاری جشن های گروهی مرداد و شهریور اعضا به دلیل جابجایی مكان موسسه عذرخواهی و اعلام كرد كه بزودی جشن تولد متولدین هر دو ماه به صورت مشترك برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز نیز تولد استاد ملكه رنجبر بهانه ای شد تا دورهمی خودمانی با حضور دوستان و همكاران ترتیب داده شود تا برگ دیگری بر كتاب خاطرات شیرین این موسسه افزوده شود.
دكتر محمود عزیزی رییس هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشكسوت نیز ضمن تبریك این رو،ز به خدمات ارزنده ای كه ملكه رنجبر و پدرش به هنر كشور به ویژه در منطقه گیلان و رشت داشته، اشاره كرد.
ملكه رنجبر نیز به بیان خاطراتی از دوران طفولیت خود یعنی زمانی كه كمتر از هشت سال داشته و به روی صحنه تئاتر حاضر می شده تا پس از آن پرداخت و گفت: در این هفتاد و چندسال فعالیت هنری كه داشته ام، با این همه تجربه كار در دوران مختلف به یاد ندارم گروهی یا حتی شخصی همچون این موسسه به یاد پیشكسوتان هنر بوده باشد، امروز حال بسیار خوشی دارم و گویی دوباره زنده شده ام.
وی با ابراز خوشحالی از مكان جدید موسسه از حمایت های خاص دكتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و همه دلسوزان این موسسه تشكر و قدردانی كرد و به عنوان كارمند بازنشسته شهرداری تهران از قالیباف برای كمك به تعمیر و تجهیز این ساختمان یاری خواست و از همه حاضرین برای رساندن خواسته اش به گوش شهردار تهران به عنوان خواسته همه پیشكسوتان هنرمند استمداد طلبید.
در ادامه نیز طی یك غافلگیری دكتر «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یك تماس تلفنی روز تولد این هنرمند را به وی تبریك گفت و برای او آرزوی عمری بلند همراه با سلامتی كرد، كه ملكه رنجبر نیز در واكنش به این اقدام وزیر ارشاد گفت: خیلی خوشبخت هستم كه امروز اینجا در میان دوستانم هستم و وزیر فرهنگ كشورم برای تبریك روز تولدم با من تماس گرفته است.
در همین راستا تنی چند از اعضای این موسسه نیز همزمان به صورت تلفنی و با ارسال پیام تولد ملكه رنجبر را به وی تبریك گفتند و صفا آقاجانی نیز به بیان خاطراتی از این هنرمند پرداخت.
در بخشی دیگر از این مراسم علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: هرچند تا پیش از این نیز با این موسسه و فعالیت هایش آشنایی كامل داشتم، اما امروز برای نخستین بار است كه به اینجا می آیم و خدا را شكر كه تولد استاد رنجبر سبب این مهم شد.
وی اضافه كرد: حقیقتا وقتی این موج مثبت و عشق را در دیدگان تك تك كاركنان این موسسه می بینم، به دلایل موفقیت آن در اندك زمان چهار سال و اعتماد متقابل هنرمندان پیشكسوت پی می برم، معتقدم این گونه به فكر استادان هنر كشور بودن و اهمیت دادن به آنها در هر رشته و هنری هم بی همتاست، هم كاری بسیار ارزشمند و ستودنیست، امیدوارم كه این فعالیت مستمر و پربارتر از گذشته باشد و در آینده شاهد شكوفایی آن باشیم زیرا همه در آن با عشق كار می كنند.
وی با یاداوری جایگاه خانم رنجبر در قلب و اذهان مردم از تلاش های ارزنده وی برای امور خیریه و ازادی زندانیان و همچنین كمك رسانی به زلزله زدگان بم و سایر فعالیت هایی كه خارج از تجربه هنری انجام داده اند تشكر و قدردانی كرد.
در پایان این مراسم هدایایی از سوی موسسه هنرمندان پیشكسوت و بنیاد فارابی به وی اهدا و عكسی دستجمعی به یادگار گرفته شد.
ملكه رنجبر فزرند عبادالله رنجبر هنرمند و از اولین پایه‌گذاران تئاتر كشور است.
وی از شش سالگی فعالیت هنری خود را شروع كرد.
«برای شرف»، «دزد طبقه اول»، «آرشین مالالان»، «خروس بی محل» و «شكم پرست» از جمله نمایش های هستند كه ملكه رنجبر در آنها بازی كرده است.
وی همچنین در فیلم های سینمایی از جمله «گناهكاران»، «ازدواج در وقت اضافه»، «نیش زنبور»، «سوغات فرنگ»، «نان عشق و موتور ۱۰۰۰» و «مرد بارانی» ایفای نقش كرده است.
جامعه هنری از ملكه رنجبر به عنوان «ملكه تئاتر ایران» یاد می كنند.
فراهنگ ** 1085 ** 9362 ** 1071
۰ نفر