۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82210577
T T
۰ نفر
خانه انيميشن در سال بيش از يكهزار دقيقه توليد دارد

تهران - ايرنا - مسئول خانه انيميشن سازمان هنري رسانه‌اي اوج با بيان اينكه خانه انيميشن اكنون در سال بيش از يكهزار دقيقه توليد دارد، گفت: البته هدف اصلي خانه انيميشن حمايت از شركت هاي توليد كننده انيمشن در زمينه هاي مختلف از جمله ابزار و آموزش است.

به گزارش خبرنگار سينمايي ايرنا، محمد امين همداني روز سه شنبه در نخستين نشست «خانه انيميشن» كه در سازمان هنري رسانه‌اي اوج برگزار شد، درباره مهمترين دليل تاسيس اين موسسه افزود: خانه انيميشن به دليل دغدغه مندي ما در انتقال پيام با استفاده از ابزارهاي نوين از نيمه دوم سال 90 آغاز به كار كرد.
وي با بيان اينكه مهمترين هدف ما اعتلاي سطح انيميشن متعهد كشور است، ادامه داد: متاسفانه انيميشن در كشور هيچ صنف، مجمع و مسئول مستقيمي ندارد تا سند راهبردي مناسبي براي آن در چند سال آينده تدوين شود و اين موضوع در جشنواره فيلم فجر سال گذشته نيز مشهود بود.
مسئول خانه انيميشن سازمان هنري رسانه‌اي اوج ادامه داد: در دنياي امروز انيميشن جزو صنعت هاي مهم و پرفروش دنيا است و در واقع غفلتي كه در حوزه انيميشن در ايران وجود دارد مهمترين دليل ورود موسسه اوج به اين حوزه شد.
همداني با بيان اينكه اكنون خانه انيميشن در سال بيش از يكهزار دقيقه توليد دارد، گفت: البته هدف اصلي خانه انيميشن حمايت از شركت هاي توليد كننده انيمشن در زمينه هاي مختلف از جمله ابزار و آموزش است.
تهيه‌كننده و كارگردان انيميشن سينمايي «فهرست مقدس» اظهار داشت: يكي ديگر از مهمترين اهداف ما شتاب دهندگي به توليد انيميشن است و اين هدف را نه تنها در تهران بلكه در سراسر كشور دنبال كرده ايم.
همداني مهمترين فعاليت‌هاي خانه انيميشن را توليدات حرفه‌اي با بهترين ابزار و امكانات عنوان كرد و توضيح داد: مأموريت مهم ما توانمندسازي است كه مي خواهيم بخشي از اين فعاليت ها را در معاونت علمي رياست جمهوري به ثبت برسانيم.
به گفته اين انيماتور، سايت انيميشن با توجه به خلأء‌هاي موجود راه‌اندازي شده است و در كنار ورك‌شاپ‌هاي مجازي كه بزودي هم در آن رونمايي مي‌شود، همچنين ترجمه مقالات و آموزش‌هاي كمياب براي استفاده توليدكنندگان ارائه خواهد شد.
وي در ادامه اين نشست به موسسه «سبيان» به عنوان يكي از مجموعه‌هايي كه با توليدات خود محصولاتي را به شبكه كودك سيما داده اشاره كرد و گفت: اين موسسسه در ادامه فعاليت هاي خود و با مشاركت خانه انيميشن سريال‌ها و فيلم‌هاي ديگري در دست ساخت دارند.
مدير خانه انيميشن سازمان هنري رسانه‌اي اوج با بيان اينكه اكنون در خانه انيميشن پنج تيم متفاوت روي پنج فيلمنامه سينمايي كار مي كنند، توضيح داد: قرار است هر كدام از آنها به صورت مصور قضاوت شوند تا براي توليد آنها تصميم‌گيري شود.
وي ادامه داد: يكي از اين پروژه‌ها كه اثري فاخر خواهد شد به صورت موقت «پسر دلفيني» نام دارد و داستان آن در خليج فارس اتفاق مي‌افتد.
اين تهيه كننده انيميشن افزود: براي انجام پروژه‌هاي خود در گام اول بدنبال مسلط شدن بر تكنيك بوديم و پس از آن اين را در نظر داشتيم كه از اين ابزارها چطور يك تصوير چشم‌نواز و در اختيار پيام و محتواي خود توليد شود.
همداني تاكيد كرد: در انيميشن متعهد بدنبال انتقال پيام و نيز تصوير خوب هستيم اما از استانداردهاي بين‌المللي هم استفاده مي‌كنيم. به عنوان نمونه آنچه در انيميشن «فهرست مقدس» ديده مي‌شود كه حرف بين‌المللي هم دارد تكنيكي به نام اغراق واقع‌گرايانه است كه تا به حال در ايران استفاده نشده و شبيه آن در فيلم‌هاي «ارباب حلقه‌ها» و «آواتار» ديده مي‌شود.
وي با بيان اينكه در حوزه فيلمنامه هاي انيميشن ضعف بزرگي وجود دارد، گفت: با اين حال در توليدات خود قائل به اين هستيم كه موضوعاتي همچون دفاع مقدس به صورت يك مفهوم به روز معرفي شود.
اين انيماتور درباره حضور انيميشني از اين سازمان در جشنواره فجر امسال نيز، خاطرنشان كرد: براي جشنواره امسال اثري در دست توليد نداريم اما پس از «شاهزاده روم» فيلمي با عنوان «فيل‌شاه» به اين جشنواره ارائه مي‌شود.
همداني درباره كمك هاي دولتي براي توليد انيميشن نيز گفت: بيش از اين هم گفته‌ايم كه احتياجي نيست نهادهاي دولتي براي حمايت وارد شوند همان‌طور كه سال گذشته روي سن جشنواره فجر هم گفتم كه حمايت دولتي نمي‌خواهيم اما انتظار داريم در زمان اكران حمايت هاي مناسب شود.
فراهنگ ** 9246 ** 1071
۰ نفر