۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲
کد خبر: 82212741
T T
۰ نفر

كاروان ورزشی پارالمپیك ایران عازم برزیل شد

۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲
کد خبر: 82212741
كاروان ورزشی پارالمپیك ایران عازم برزیل شد

تهران – ایرنا – كاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی های پارالمپیك 2016 ریو چهارشنبه شب تهران را به قصد ریودوژانیرو محل برگزاری بازی های پارالمپیك در كشور برزیل ترك كرد.

بازی های پارالمپیك 2016 ریو از 17 تا 28 شهریور ماه با حضور بیش از چهار و 500 ورزشكار معلول و ناتوان جسمی از 175 كشور جهان برگزار می شود.
مراسم رسمی بدرقه كاروان ورزشی شهدای منا عصر امروز با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاونان وزارت ورزش و جوانان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده ورزشكاران پارالمپیكی در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد.
كاروان 111 نفره ورزشكاران پارالمپیكی ایران كه از هفدهم شهریور ماه باز‌ی‌های پارالمپیك ریو را پیش رو دارند با مراسم رسمی بدرقه كه با طنین ملكوتی لبیك اللهم لك لبیك همراه بود، با حضور مسئولان و خانواده‌های خود، عازم این سفر شدند. كاروان شهدای منا را 23 زن و 88 مرد ورزشكار تشكیل می‎دهند.
محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این مراسم ابراز امیدواری كرد كه كاروان شهدای منا با افتخارآفرینی و كسب مدال‌های رنگارنگ شادی را برای مردم به ارمغان آورند.
وی گفت: اراده قوی ورزشكاران پارالمپیكی كه توانمندی‌های خود را نشان خواهندداد حاوی پیام مهمی است برای آنها كه برغم توانمندی های جسمانی اراده ای برای ورزش ندارند.
خسروی وفا گفت: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای افتخار آفرینی این كاروان صورت گرفته كه ان‌شاءالله با توكل بر خدا نتیجه بخش خواهند بود.
معاونان وزیر ورزش و جوانان، رئیس كمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم بدرقه این كاروان حضور داشتند.
رئیس كمیته پارالمپیك امروز همچنین در پیامی به وزیر ورزش و جوانان از وی بخاطرحمایت ها و كمك باكاروان ورزشی شهدای منا قدردانی كرد و گفت: انصافا در هیچ دوره ای كاروان پارالمپیك كشور و ورزشكاران جانبازو معلول حمایت نشده بود.
كاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به بازی های پارالمپیك 2016 ریو با نام «منا» و با شعار «توكل، اراده و افتخار» با تركیب 111 ورزشكار و در 12 رشته ورزشی در این دوره از بازی ها حضور دارد.
یك مقام كمیته ملی پارالمپیك درخصوص نامگذاری كاروان ورزشی ایران به نام «منا» به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل همزمانی بازی های پارالمپیك 2016 ریو با ایام مناسك حج و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره جان باختگان حادثه منا در مناسك حج سال گذشته، كاروان ورزشی ایران به نام «منا» نامگذاری شده است.
كاروان ورزشی ایران در بازی های پارالمپیك 2016 ریو در رشته های دوومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی با كمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی كانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته آقایان و بانوان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسكتبال با ویلچر شركت می كنند.
كم شمارترین رشته ورزشی ایران در بازی های پارالمپیك 2016 ریو در رشته شنا و دوچرخه سواری هر كدام با یك ورزشكار و پرشمارترین ورزشكاران ایران در رشته دوومیدانی با 27 ورزشكار هستند.
دوومیدانی كاران پارالمپیكی ایران، پرافتخارترین تیم ورزشی در هفت دوره حضور ایران در بازی های پارالمپیك است. این تیم در بازی های پارالمپیك 1988 سئول، 92 بارسلون، 96 آتلانتا، 2000 سیدنی، 2004 آتن، 2008 پكن و 2012 لندن حضور داشته است.
تیم دوومیدانی پارالمپیكی ایران در پارالمپیك لندن با 16 ورزشكار، پنج طلا، پنج نقره و سه برنز گرفت.
ورزشی**1545** 1701
۰ نفر