۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82213621
T T
۰ نفر
از تولد یكهزار و 300 معلول در كشور جلوگیری شد

ساری - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی كشور از الزامی شدن آزمایش های ژنتیك در استان های كرمان ، مازندران و یزد خبر داد و گفت كه با اجرای این طرح ، از تولد یكهزار و 300 جنین معلول جلوگیری شد .

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از مركز توانبخشی و آموزشی بیماران روانی مزمن ساری، افزود: در طرح پایلوت اجرایی در سه استان كشور، انجام آزمایش های ژنتیك قبل از ازدواج و همچنین آزمایش های لازم برای تشخیص معلولیت در زنان باردار اجرایی شد .
وی اجرای این طرح را در پیشگیری از تولد معلول حائز اهمیت دانست و گفت كه حاملگی ها كنترل شده زنانی كه فرزندان معلول به دنیا می آورند، در این طرح دیده شده است .
رئیس سازمان بهزیستی كشور از تلاش برای اجرایی شدن طرح مشاوره و آزمایش های ژنتیك پیش از ازدواج در تمامی استان های كشور به عنوان هدفگذاری اصلی این سازمان برای آینده یاد كرد .
محسنی بندپی گفت : با اجباری شدن مشاوره ژنتیكی پیش از ازدواج به نوعی از تولد افراد معلول و ایجاد بار سنگین درمانی به دولت و جامعه كاسته خواهد شد .
رئیس سازمان بهزیستی كشور افزود: آموزش های مهارت های زندگی پیش از ازدواج از برنامه هایی است كه در بهزیستی كشور برای توقف طلاق در دستور كار قرار دارد .
مركز توانبخشی و آموزشی بیماران روانی مزمن ساری كه بیش از هفت میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است، ظرفیت ارائه خدمات به 50 نفر را دارد .
2096/1654
۰ نفر