۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82213624
T T
۰ نفر

مامور قلابي بيمه در تهران به دام عدالت افتاد+ عكس

۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82213624
مامور قلابي بيمه در تهران به دام عدالت افتاد+ عكس

تهران- ايرنا- مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به دستگيري مامور قلابي بيمه كه با جعل عنوان از مستمري بگيران كلاهبرداري مي كرد، اعلام داشت كه مالباختگان در صورت شناسايي اين فرد به اداره چهاردهم پليس اگاهي تهران در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ در 18 خرداد سالجاري فردي با مراجعه به كلانتري 129 جامي گفت كه شخصي تحت پوشش مأمور بيمه به درب منزل مادرش در خيابان جمهوري – خيابان ارديبهشت مراجعه و ضمن جلب اعتماد وي ، وارد خانه شده و با شناسايي محل نگهداري وجوه نقد اقدام به سرقت هفت ميليون ريال وجه نقد كرده و از محل متواري شده است .
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع كلاهبرداري و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 11 تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
پيرزن مالباخته به كارآگاهان گفت : ساعت 13 و 30 دقيقه مردي ناشناس درب منزل را زد و من هم به تصور اينكه پسرم امده درب را باز كردم و وقتي به حياط خانه رسيدم مردي حدودا 40 ساله خود را به عنوان مأمور بيمه تكميلي و پرداخت حقوق ماهيانه معرفي كرد.
وي افزود: اين مرد يك دسته اسكناس 100 هزار ريالي از كيف همراهش درآورد و گفت كه پول خرد ندارم و به اين بهانه از من درخواست پول خرد كرد؛ در آن موقع ، داخل خانه مبلغ 700 هزار تومان پول نقد متعلق به پسرم وجود داشت كه آنرا داخل دراور اتاق گذاشته بودم ؛ زمانيكه به سراغ پول هاي داخل دراور رفتم تا پول خردِ درخواستي اين شخص را كه تصور مي كردم مأمور بيمه است برايش بياورم ، وي محل نگهداري پول را دقيقا شناسايي كرد.
پيرزن مالباخته در خصوص نحوه سرقت مبلغ 700 هزار تومان وجه نقد داخل خانه اش نيز گفت: اين شخص ( مأمور بيمه قلابي ) از من درخواست يك ليوان آب كرد؛ براي آوردن آب به داخل آشپزخانه رفتم كه از همين فرصت كوتاه استفاده كرد و پس از برداشتن تمام پول هاي داخل دراور ، از خانه خارج شد؛ زمانيكه متوجه سرقت پول ها شدم به تعقيب او در داخل كوچه رفتم اما او به سرعت و با يك دستگاه موتورسيكلت از محل متواري شد.
*شناسايي دهها مالباخته
براساس اين گزارش همزمان با آغاز تحقيقات در خصوص اين پرونده، دهها پرونده كلاهبرداري و سرقت هاي مشابه در پايگاه هاي 9 گانه پليس آگاهي ديگر در مناطق مختلف تهران بويژه در مناطق پيروزي ، راه آهن ، جمهوري ، وليعصر ، شميرانات ، وحدت اسلامي ، منيريه ، انقلاب ، كارگر ، آزادي ، نواب و جيحون كشف شد.
تمامي مالباختگان ( عمدتا پيرزن هاي تحت پوشش بيمه ) در اظهاراتي مشابه عنوان كردند كه فردي حدودا 40 ساله ، با صورت سبزه ، قد متوسط و نسبتا چاق با يك دستگاه موتورسيكلت به در خانه آنها مراجعه ، ضمن معرفي خود به عنوان مأمور بيمه مدعي پرداخت حقوق بيمه ي آنها شده ، با اين ترفند و ضمن نشان دادن مقاديري پول اعتماد آنها را جهت پرداخت حقوق به صورت كامل جلب و نهايتا پس از شناسايي دقيق محل وجوه نقد مالباختگان آنها را به بهانه آوردن آب يا چاي به آشپزخانه فرستاده و در يك فرصت كوتاه تمامي وجوه نقد و بعضا طلاهاي آنها را سرقت كرده است .
براساس اين گزارش با توجه به شيوه و شگرد كلاهبرداري و سرقت ، كارآگاهان با بهره گيري از چهره نگاري موفق به شناسايي يكي از مجرمين سابقه دار در زمينه كلاهبرداري و متهم تحت تعقيب مرجع قضايي بنام «سيامك . ر» ( متولد 1357 ) شدند كه از سال 1390 و با تأمين قرار قانوني ، تحت عنوان مرخصي از زندان آزاد و پس از آن متواري شده بود.
تصوير سيامك توسط تمامي شكات و مالباختگان شناسايي و مشخص شد كه وي به تازگي از مخفيگاه خود واقع در خيابان فرجام گريخته است.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه سيامك با يك دستگاه خودوري پژو SD به شماره انتظامي ايران 22 / *** د 53 عمدتا در مناطق شرق تهران بويژه منطقه تهرانپارس تردد مي كند كه نهايتا با رصد دقيق محل تردد، وي دستگير و به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
سيامك پس از مواجه حضوري با تعدادي از شكات و مالباختگان ، صراحتا به كلاهبرداري از تمامي آنها و جعل عناوين دولتي بويژه مأمور بيمه ، مأمور ويژه يكي از وزارتخانه ها، كارمند شهرداري و همچنين استفاده از هويت هاي مجعول عليرضا رحيمي و علي اسماعيلي اعتراف كرد .
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتي معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ ، در مورد اين خبر گفت: با عنايت به شناسايي دهها مالباخته و اعتراف صريح متهم به انجام دهها فقره كلاهبرداري و سرقت هاي مشابه از مستمري بگيران بيمه و با توجه به سوابق متهم در ارتكاب جرايم مرتبط با كلاهبرداري و براي شناسايي ساير شكات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس پرونده صادر شده است.
وي افزود: از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا براي پيگيري شكايات خود به نشاني اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
تهرام/7245//1348
۰ نفر