۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82214257
T T
۰ نفر
امام جمعه دورود:دولت و مجلس بشرايط ازدواج آسان را مهيا كنند

خرم آباد - ايرنا - امام جمعه دورود گفت: رفع موانع ازدواج آسان يك امر ضروري در كشور است كه مي بايست دولت و مجلس در اين خصوص برنامه ريزي دقيق داشته باشند.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام رضا حقيان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته دورود با گراميداشت سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) افزود: موانعي بر سر راه اين آموزه ديني و نياز بشري وجود دارد كه برخي از آنها را خودمان ساخته ايم كه اين موانع به گرفتاري تبديل شده است.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون در كشور بيش از 12ميليون جوان مجرد داريم خاطرنشان كرد: در كشور برنامه مدون و ساز و كار تعريف شده اي براي ازدواج آسان تدوين نشده كه مي بايست با توجه به اهميت موضوع به عنوان يك نياز عمومي و اساسي به اين موضوع توجه ويژه اي بشود.
وي گفت:اگر امروزه شاهد بي بندوباري هايي در جامعه هستيم به خاطر عدم توجه مسئولين به اين مسئله بالا رفتن سن ازدواج در جامعه است.
امام جمعه دورود تصريح كرد:خانواده ها هم با كنارگذاشتن برخي موانع و فرهنگ ها مانند مهريه و جهيزيه سنگين ، مسكن ، خودرو در امر ازدواج آسان جوانان را ياري دهند.
وي يكي از مهمترين موانع ازدواج را موضوع اشتغال دانست و افزود: رفع اين مشكل نيازمند تدبير دولتمردان است كه نسبت به رفع معضل بيكاري و ايجاد اشتغال پايدار براي جوانان اقدام كنند تا جامعه اي پويا و سالم داشته باشيم.
7268/6060