۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82214298
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: خانواده ها ازدواج جوانان را آسان بگيرند

تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با تاكيد بر ضرورت پرهيز از تجمل و تشريفات در ازدواج فرزندان گفت: خانواده ها با ساده گيري، زمينه ازدواج جوانان بيشتري را فراهم كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به اول ذي الحجه سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، زندگي ائمه به خصوص اين دو بزرگوار را در تمام شئون براي مسلمانان الگو دانست و گفت: ازدواج اين دو معصوم بايد الگويي براي جوانان باشد.
وي با بيان اينكه جهيزيه و مهريه حضرت زهرا (س) بسيار ساده بود، گفت: زياد بودن مهريه و جهيزيه مانعي براي ازدواج جوانان است كه خانواده ها بايد با ساده گيري و كم كردن تشريفات زمينه ازدواج جوانان را فراهم كنند.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: اگر ازدواج ساده باشد در قدم هاي بعدي نيز زندگي آنان با خوشبختي همراه خواهد بود و سنت هاي غلطي كه در در زمينه ازدواج پر تشريفات هست، بايد برداشته شود.
آيت الله مجتهد شبستري با اشاره به مناسبت هفته، شهريور ماه را ماه پرحادثه اي در تاريخ ايران دانست و با اشاره هشت شهريور سالروز شهيدان رجايي و باهنر، اين دو بزرگوار را مسئولان خدوم و صادق نام برد كه در خدمت اسلام و ايران بودند.
وي همچنين با اشاره به قيام 17 شهريور و كشتار جمعي از مردم ايران به دست ماموران ستم شاهي گفت: در سال 57 عوامل رژيم پهلوي مردم بي پناه را كه در ميدان ژاله تجمع آرامي داشتند به رگبار بستند و نقل است كه سربازان اسرائيلي هم در بين جلادان وجود داشت.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به ديدار رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه دستاوردهاي صنعت دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و بازديد ايشان از فناوري هاي پيشرفته، بومي و دانش بنيان اظهار كرد: معظم له وجود چنين نيروهايي در مجموعه دفاعي كشور را همچون جواهري گرانبها دانستند و بر افزايش توان نظامي كشور تاكيد كردند.
آيت اله مجتهد شبستري ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامي افزايش توان دفاعي و تهاجمي را حق مسلم و قطعي كشور دانستند و با تأكيد بر لزوم ادامه مسير افزايش توان دفاعي فرمودند: در دنيايي كه قدرت هاي زورگو و سلطه گر از تجاوز به كشورها و كشتار انسان هاي بي گناه هيچ ابايي ندارند، توسعه صنايع دفاعي و تهاجمي كاملاً طبيعي است.
وي همچنين با اشاره به ورود نيروهاي تركيه به خاك سوريه به بهانه مبارزه با تروريسم، خاطر نشان كرد: ما به شدت اين تجاوز را محكوم مي كنيم.
6132/518