۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82214326
T T
۰ نفر
حضرت فاطمه (س) الگوي كاملي براي عفت و پاكدامني و همسرداري است

خرم آباد- ايرنا - امام جمعه پلدختر گفت: حضرت فاطمه زهر ا(س) الگوي كاملي براي عفت و پاكدامني و همسرداري است كه جامعه امروز نيازمند آن است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام محمد سوري در خطبه هاي نماز جمعه پلدختر به سالروز ازدواج امام علي (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره كرد و افزود: اساس اسلام ، ازدواج آسان است ولي جهيزيه امروز يكي از مشكلات سر راه خانواده ها براي ازدواج دختران است.
وي با بيان اين كه ازدواج سنت پيامبر (ص) است كه امروز دستخوش برخي از افكار انحرافي شده است ، تصريح كرد: امروز جهيزيه جنبه مد گرايي و چشم و همچشمي به خود گرفته كه بايد اصلاح شود .
حجت الاسلام سوري افزود: ازدواج جوانان به جاي اين كه مايه آرامش در خانواده باشد با سخت گرفتن و چشم و همچشمي به يك معضل تبديل شده است.
وي با بيان اين كه جشن عروسي جوانان به دور از گناه و لهو و لعب برگزار شود گفت: آغاز زندگي مشترك كه با گناه شروع شود بايد از آينده آن ترسيد به ويژه اين كه مراسم جشن و شادي نبايد در ايام شهادت امامان معصوم (ع) برگزار شود.
امام جمعه پلدختر اظهار داشت: ازدواج هايي كه با الگو گرفتن از غرب و ماهواره باشد زمينه طلاق را در خانواده ها فراهم مي سازد كه در اين رابطه بايد از ائمه معصومين (ع) مانند مهريه حضرت زهرا (س) الگو گرفت.
خطيب نماز جمعه پلدختر به 18 شهريور سال 1366 به عنوان سالروز كشتار حجاج ايراني در مكه اشاره كرد و گفت: فاجعه حانسوز منا در مراسم برائت از مشتركين يكي از خيانت هاي آل سعود كه نشانگر عدم صلاحيت آنها در ميزباني و پذيرايي زايران بيت الحرام است.
7272/6060