۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82214334
T T
۰ نفر
امام جمعه شاهرود:یادواره شهدای منا در شاهرود برگزار می شود

شاهرود- ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: از آن جایی كه بیشترین شهدای سال پیش استان در مراسم حج متعلق به شاهرود است، یادواره شهدای استان در شاهرود برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود، با بیان اینكه این یادواره ها باید هرسال پررنگ تر برگزار شود، افزود: آل سعود با سنگ اندازی مانع حضور ایرانیان در مناسك حج امسال شده و قصد دارد ایران را مقصر این امر معرفی كند.
وی با اشاره به بی تدبیری آل سعود در برگزاری مناسك حج، افزود: در سال 66 هم تعداد زیادی از مسلمانان در مكه مكرمه به دلیل بی تدبیری و سیاست های نادرست آل سعود جان خود را از دست دادند.
امینی با اشاره به نزدیك شدن ایام محرم و اربعین حسینی یادآور شد: هرچند اصل میزبانی زائران برعهده عراقی هاست اما ایرانیان نیز در پذیرایی از خیل عاشقان اهل بیت (ع) نقش دارند.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینكه ملت ایران همواره در عمران عتبات عالیات و هم در پذیرایی از زائران اربعین نقش داشتند، افزود: ایرادی ندارد كه به اربعین و عتبات كمك شود و باید هر سال نقش خود را در این حادثه بزرگ شیعی پررنگ تر كنیم.
امینی بر میزبانی شایسته از زائران علی بن موسی الرضا(ع) نیز تأكید كرد و گفت: كسبه و مغازه دار ها و مردم كمك كنند تا همانند اربعین، در شاهرود هم موكبی دائمی برای پذیرایی از زائران فراهم شود.
وی همچنین به یكم ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح كرد: ازدواج سنت است و اگر ما این دو بزرگوار را الگوی خود قرار می دهیم در همه موارد نیز از جمله ازدواج باید دید آن ها در زمان خود چگونه بودند و ما هم به نسبت زمان به آن عمل كنیم.
امام جمعه شاهرود اضافه كرد: امروزه مسائل غیر ضروری همانند جهیزیه و مهریه سنگین بر ازدواج حاكم شده و جوانان جرات ازدواج ندارند و یا گرفتار این مسائل شده اند.
امینی یادآور شد: باید به سنت برگردیم چرا كه سنت وقتی با بدعت می آمیزد آسیب های بسیاری دارد.
وی همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان دفاعی كشور اشاره و تصریح كرد: ایشان بر این نكته تآكید كردند كه دشمنی آمریكا با ایران تمام نشدنی و فراتر از سایر دشمنی هایش با دیگر كشورهاست بنابراین این موضوع نشان از جایگاه ویژه ایران دارد.
امینی با بیان اینكه راه مبارزه اقتدار همه جانبه است، افزود: بعد از مذاكرات هسته ای دشمنان توان دفاعی ما را هدف قرار دادند و از اول هم موضوع انرژی هسته ای بهانه ای بود تا ما را ضعیف كنند.
وی با بیان این جمله از بیانات فرمانده كل قوا كه فرمودند به جز محدودیت در سلاح های كشتار جمعی هیچ محدودیتی در عرصه نظامی نداریم، خاطر نشان كرد: از 30 سال پیش تاكنون افرادی در كشور تصور می كنند با مذاكره مشكلات حل می شود اما تجربه نشان داده تا از اعتقادات خود دست برنداریم دشمن راضی نشده و دست از ما نمی كشد.
7359/6167