۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82214423
T T
۰ نفر

توفان زدگي مازندران از حالت بحران خارج شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82214423
توفان زدگي مازندران از حالت بحران خارج شد

ساري - ايرنا - مديركل مديريت بحران استانداري مازندران گفت كه بحران ناشي از توفان شديد و بارش هاي رگباري بامداد امروز در استان تا حدود زيادي مهار شده و وضعيت به حالت برگشته است .

علي اصغر احمدي عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : با توجه به اين كه تمامي دستگاههاي امدادرسان و عضو مديريت بحران از روز پنجشنبه در آماده باش به سر مي بردند ، بلافاصله پس از وقوع توفان وارد عمل و موفق شدند ضمن مهار سريع بحران ، وضعيت را كنترل كرده و به حالت عادي بازگردانند .
وي گفت : بيشترين مشكل در اين زمينه مربوط به سقف برداري واحدهاي مسكوني و غيرمسكوني در مناطق مختلف بود و مديريت بحران هم براي حل موقت اين مشكل بلافاصله پنج هزار تن نايلون را ميان خانوارهايي كه سقف منازلشان كنده شده بود ، از طريق هلال احمر توزيع كرد .
او افزود : با ورود گروههاي عملياتي دستگاههاي مختلف مانند منابع طبيعي ، شهرداري ها و بسيج ، مشكلاتي كه به خاطر شكسته شدن درختان و مسدود شدن خيابان ها و گذرگاههاي شهري و روستايي ايجاد شده بود ، رفع شده است .
** توزيع ايرانيت از فردا
مديركل مديريت بحران استانداري مازندران همچنين گفت كه به دستور استاندار بيش از 50 هزار متر مربع ايرانيت براي پوشش سقف واحدهاي مسكوني و غيرمسكوني تخريب شده از توفان خريداري شده است.
وي افزود : توزيع ايرانيت از صبح فردا آغاز مي شود و هم اكنون در حال برآورد نياز واقعي شهرستان هاي مختلف استان هستيم .
احمدي گفت : شهرستان هاي آمل ، بابل و قائمشهر بيشترين خسارت را از توفان بامداد امروز متحمل شدند و استاندار مازندران عصر امروز به اين شهرستان هاي سفر مي كند تا از نزديك در جريان امداد رساني و نيازهاي مردم قرار بگيرد .
وي افزود : تمامي نيروهاي عملياتي دستگاههاي عضو مديريت بحران در حال امدادرساني و عادي كردن وضعيت در مناطق مختلف استان هستند و با پايان كارشان هم در آماده باش باقي مي مانند تا وضعيت جوي به پايداري برسد .
** حل مشكل قطعي برق تا شب
مديركل مديريت بحران استانداري مازندران با اعلام اين كه بيشترين ميزان خسارات توفان به شبكه برق در شهرستان هاي مختلف بوده است ، گفت كه تا فرا رسيدن شب ، مشكل قطعي برق مناطق مختلف حل خواهد شد.
وي افزود : 200 خط بدون برق تاكنون با تلاش گروههاي عملياتي شركت توزيع ، برقدار شده است و حدود 70 خط ديگر همچنان بدون برق است پيش از فرا رسيدن تاريكي شب برقدار خواهد شد.
احمدي با قدرداني از تلاش هاي تمامي دستگاههاي دخيل در امدادرساني و مهار بحران ، گفت كه در بخش برق به علت گسترده بودن مشكلات شركت توزيع برق درخواست كمك از سه استان تهران ، گلستان و سمنان داشت كه اكيپ هاي آنان در شهرستان هاي آمل و بابل مستقر خواهند شد.
** تكذيب كشته شدن يك نفر
مديركل مديريت بحران استانداري مازندران همچنين در اين گفت و گو خبر بعضي از رسانه هاي محلي در باره كشته شدن يك نفر بر اثر برق گرفتگي ناشي از توفان بامداد امروز در قائمشهر را تكذيب كرد.
احمدي گفت : خوشبختانه تاكنون هيچ گزارشي از كشته يا زخمي شدن به مديريت بحران استانداري اعلام نشده است ضمن اين كه خودم در قائمشهر بودم و از مسئولان شهرستان گزارشي در اين زمينه دريافت نكرده ام .
وي در باره اثرگذاري توفان بر مسافران تابستاني هم گفت : با توجه به اين كه در باره توفان و بارندگي هاي رگباري و احتمال آبگرفتگي دستكم 2 بار با هماهنگي هواشناسي اخطاريه صادر و اطلاع رساني شده بود ، تاكنون گزارشي از اثرگذاري توفان بر مسافران دريافت نشده است .
احمدي افزود : البته به طور طبيعي توفان و بارندگي براي آن دسته از مسافراني كه شب را در آلاچيق هاي ساحل دريا يا چاردهاي مسافرتي در بوستان هاي شهري و حاشيه خيابان ها به سر بردند ، غافلگير كننده بود.
توفاني با سرعت 90 تا 110 كيلومتر بامداد امروز مناطق مختلف استان مازندران را در نورديد.
هواشناسي مازندران اعلام كرد كه سرعت لحظه اي 130 كيلومتري اين توفان هم در قائمشهر ثبت شده است .
بر اساس اعلام جمعيت هلال احمر مازندران حدود يكهزار و 200 خانوار متاثر از توفان تا ظهر امروز شناسايي و به آنان امدادرساني شده است .
7330/1654