حادثه منا بي كفايتي آل سعود را در برگزاري مناسك حج به اثبات رساند

اراك- ايرنا- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مركزي گفت: حادثه منا بي كفايتي آل سعود را در برگزاري مناسك حج به اثبات رساند و اين مهم برگ ننگين ديگري بر عملكرد رژيم آل سعود بود.

حجت الاسلام حسن هنرمند روز شنبه در آستانه اولين سالگرد شهداي منا در گفت و گو با ايرنا افزود: بي تدبيري و بي مسئوليتي رژيم آل سعود در حج سال گذشته براي جهان اسلام فاجعه به بار آورد و خانواده هاي بسياري را در سراسر جهان اسلام به خصوص ايران اسلامي داغدار كرد.
وي ادامه داد: فاجعه منا نشان داد كه رژيم آل سعود صلاحيت برگزاري و مديريت مناسك حج را ندارد و با توجه به اتفاقاتي كه در چند سال گذشته در اين سرزمين مقدس حادث شده، ناتواني آل سعود بر همگان روشن است و بايد اين رژيم نسبت به عملكرد خود پاسخگو باشد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مركزي بيان كرد: ساماندهي و مديريت بيت الله الحرام به ويژه در آيين حج از موضوعاتي است كه كشورهاي اسلامي بايد در اين خصوص چاره انديشي كنند تا اين اماكن و مناسك مقدس به صورت جمعي مديريت شود و درآينده شاهد اينگونه حوادث نباشيم.
وي، زنده نگه داشتن حادثه منا و بيان ابعاد مختلف آن را ضروري دانست و گفت: ابعاد فاجعه دردناك منا و كشتار مسلمانان از سوي آل سعود به دليل گستردگي اين جنايت بايد زنده بماند و ظلم و ستمي كه عربستان بر حاجيان روا داشت به جهانيان بايد معرفي شود.
حجت الاسلام هنرمند بيان كرد: در حادثه منا بيشتر كشورهاي مسلمان سكوت كرده و حتي به دنبال جنازه هاي خود نيز نبودند ولي جمهوري اسلامي با تمام قوت جنازه هاي خود را تحويل گرفت و شماري كه باقي ماندند با اجازه خانواده هايشان همان جا به خاك سپرده شدند كه اين مهم نشان از دفاع جمهوري اسلامي از حقوق ملت خود دارد.
وي اضافه كرد: برگزاري كنگره شهداي منا روز پنجشنبه 19 شهريور ماه جاري همزمان با نقاط مختلف كشور در محل آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراك، برگزاري مسابقه هاي ورزشي و ديدار با دو خانواده شهيد منا از استان مركزي مهمترين برنامه هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران اسان مركزي است.
از 461 شهيد حادثه منا دو شهيد به نام هاي سيد محمود شجاعي از شازند و قاسم قنبري از خمين مربوط به استان مركزي است.
از 13 تا19 مرداد ماه به عنوان هفته شهداي منا نامگذاري شده است.
3017/