۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۱
کد خبر: 82214834
T T
۰ نفر
پارالمپيك ريو/ پرچم ايران در برزيل برافراشته مي شود

ريو - ايرنا - پرچم جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه در دهكده بازي هاي پارالمپيك ريو برافراشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از ريودوژانيرو، در اين مراسم كه با حضور شهردار ريو و مسئولان كاروان پارالمپيك ايران برگزار خواهد شد پرچم مقدس جمهوري اسلامي ساعت 09:30 دقيقه به وقت محلي به اهتزاز در خواهد آمد.
در ابتدا شهردار دهكده به تيم هاي حاضر در مراسم خوشآمد خواهد گفت، سپس سرود ملي كشورهاي شركت كننده نواخته شده و پرچم كشورها به اهتزاز درمي آيد. در پايان نيز برنامه كوتاه هنري اجرا شده و نماد بازيها به تيم هاي حاضر در اين رقابت ها اهدا خواهد شد.
در فاصله پنج روز مانده به آغاز پانزدهمين دوره بازي هاي پارالمپيك ريو نخستين جلسه رياست كميته در دهكده بازيها با حضور سرپرستان تيم هاي اعزامي برگزار شد.
در اين جلسه محمود خسروي وفا رئيس كميته ملي پارالمپيك در خصوص مسائل كلي از جمله رفت و آمد ورزشكاران، شرايط تمريني، تغذيه و خواب شركت كنندگان و مسايل فرهنگي با سرپرستان گفت و گو كردند.
هشتمين دوره بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو از 8 تا 18 سپتامبر ( 17 تا 28 شهريور) با حضور بيش از چهار هزار و 500 ورزشكار معلول و ناتوان جسمي از 175 كشور جهان برگزار مي شود.
كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران به بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو با نام «منا» و با شعار «توكل، اراده و افتخار» با تركيب 111 ورزشكار و در 12 رشته ورزشي در اين دوره از بازي ها حضور دارد.
كاروان ورزشي ايران در بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو در رشته هاي دووميداني، وزنه برداري، تيراندازي با كمان، تيراندازي، جودو، قايقراني كانو، دوچرخه سواري، شنا، واليبال نشسته آقايان و بانوان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسكتبال با ويلچر شركت مي كنند.
كم شمارترين رشته ورزشي ايران در بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو در رشته هاي شنا، قايقراني و دوچرخه سواري هر كدام با يك ورزشكار و پرشمارترين ورزشكاران ايران در رشته دووميداني با 27 ورزشكار هستند.
شهلا بهروزي راد نماينده رشته قايقراني كانو، شاهين ايزديار در رشته شنا و بهمن گلبارنژاد نماينده ايران در رشته دوچرخه سواري در بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو هستند.
ورزشي**1067**1545** 1701
۰ نفر