۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82215410
T T
۰ نفر
جامعه ایران نیاز به گمشده های اخلاقی دارد/ تقدیر از خبرنگار ایرنا

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه آسیب های اجتماعی رو به فزونی است اما فقر فقط علت آن نیست، می گوید، جامعه ایران امروز بیش از هر چیز نیاز به گمشده های اخلاقی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی ربیعی» روز شنبه در مراسم تجلیل از پزشكان خیر یادمان دكتر محمدرضا حكیم زاده كه در محل آسایشگاه كهریزك برگزار شد، افزود: تنهایی در جامعه نگران كننده است. امروز جامعه ایران بسیار تنها شده و بی اعتنایی حاكم شده است.
وی با بیان اینكه جو حاكم بر جامعه احساس تنهایی را افزایش داده است، افزود: در جامعه بی پناه افراد بیشتر صدمه می بینند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه ایران امروز بیش از هر چیز به نگرش جمعی نیاز دارد، باید شانه های خود را برای بلند شدن دیگران قرار دهیم نه اینكه بر روی شانه دیگران بایستیم.
ربیعی ادامه داد: جامعه ایران هم اكنون نیازمند بزرگانی نظیر حكیم زاده است و باید چنین بزرگانی در جامعه ایران تقدیر شوند.
وی بزرگی دكتر حكیم زاده را به دلیل نگاه انسانی اش به عنوان یك پزشك دانست و افزود: حكیم زاده با مشاهده دو معلول نیازمند كه پس از مرخصی از بیمارستان جایی نداشتند، به فكر تاسیس آسایشگاه افتاد و امروز افراد زیادی فقط به دلیل همین نگاه انسانی در شرایط مطلوبی زندگی می كنند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: امروز جامعه ایران نسبت به خیلی مسایل بی تفاوت شده است و خیلی چیزها را می بینیم اما بی تفاوت از كنار آنها عبور می كنیم. به همین دلیل داشتن یك نگاه مسوولانه ارزشمند است.
ربیعی با بیان اینكه 17 هزار میلیارد ریال (١٧٠٠ میلیارد تومان) بودجه بهزیستی برای معلولان و سالمندان كافی نیست، افزود: برای توفیق در این كار به جنبش خیر جمعی نیاز داریم.
در این مراسم همچنین از تعدای پزشك كه در كار خیر جمعی مشاركت داشتند و خانم زهره دریغ گفتار خبرنگار ایرنا در حوزه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا حكیم‌زاده لاهیجی پزشك و نیكوكار ایرانی اهل استان گیلان، آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان را در دهه 1340 شمسی بنیاد نهاد و وی را پدر آسایشگاه‌های معلولان و سالمندان ایران می دانند.
دكتر حكیم زاده پس از سالها تلاش در امر نیكوكاری در سال 1362دار فانی را وداع گفت و در آسایشگاه معلولان و سالمندان كهریزك تهران كه خود تاسیس كرده بود به خاك سپرده شد.
اقتصام **٩١٢٣**1561
۰ نفر