۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82215456
T T
۰ نفر

ديوانيه عراق ميزبان خادمان اردبيلي زائران حسيني

۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82215456
ديوانيه عراق ميزبان خادمان اردبيلي زائران حسيني

اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل از استقرار خادمان حسيني اين استان در ديوانيه عراق جهت خدمت رساني به زائران براي دومين سال پياپي همزمان با برگزاري آيين راهپيمايي اربعين حسيني خبر داد.

به گزارش ايرنا، مجيد خدابخش روز شنبه در جلسه هماهنگي ستاد اربعين استان اردبيل گفت: با همكاري همه دستگاه هاي اين استان مجموعه هاي مسوول سال گذشته در زماني اندك، با سرعت و به صورت شايسته ظاهر شدند و خدماتي كه از سوي موكب استان اردبيل به زائران ايراني و عراقي ارايه شد، چشمگير و قابل تقدير بود و امسال نيز اين حضور ادامه خواهد داشت.
وي افزود: ديوانيه محل عبور 2 ميليون نفر از زائران عراقي شيعه جنوب اين كشور و بيش از يك ميليون زائري بود كه از مرزهاي شلمچه و مهران وارد خاك اين كشور شدند و خدمت رساني مناسب به اين افراد در كنار اعزام 10 هزار نفر از استان اردبيل براي شركت در آيين راهپيمايي اربعين سال گذشته نيازمند هماهنگي و خدماتي بود كه در سال جاري با توجه به پيش بيني ها مبني بر افزايش تعداد زائران، بايد خدمات گسترده تري ارايه شود.
استاندار اردبيل بيان كرد: بر اساس پيش بيني ها تعداد زائران اين استان امسال از 10 هزار به 25 هزار نفر خواهد رسيد كه اين افزايش 2.5 برابري نيازمند افزايش خدمات از جمله كمك هاي مردمي و راه اندازي مراكز درماني است و به همين نسبت بايد كاميون هاي در اختيار، پوشش اپراتورهاي تلفن همراه و فراهم كردن شرايط اسكان زائران از هم اكنون برنامه ريزي شود و دستگاه هاي ذي ربط مسايل را پيگيري كنند.
مشاور امور ايثارگران و نماينده استاندار اردبيل در ستاد اربعين حسيني نيز با اشاره به شكل گيري و تشكيل جلسه كميته هاي 13 گانه ستاد اربعين حسيني اين استان گفت: امنيت و آسايش، بهداشت و درمان، مسايل آموزشي و فرهنگي و مسايل تغذيه اي و كمك هاي مردمي اولويت برنامه هاي ستاد براي برگزاري اين آيين مي باشد و با توجه به تجربه سال گذشته، در اين راستا تمهيداتي در نظر گرفته شده است.
رحيم صدقياني با اشاره به پيش بيني ها مبني بر افزايش تعداد زائران اضافه كرد: تقويت آنتن اپراتورهاي تلفن همراه در ديوانيه عراق، راه اندازي درمانگاه در ديوانيه و راه اندازي دفتر كنسولگري عراق در اردبيل به منظور تسهيل در صدور ويزا جزو ضروريات است.
علي رحمتي مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان اردبيل نيز با اشاره به اعزام حدود 13 هزار نفر زائر اردبيلي به كربلاي معلي با استفاده از 371 دستگاه اتوبوس و پنج هزار نفر به مشهد مقدس با 121 دستگاه اتوبوس بين شهري همزمان با اربعين حسيني در سال گذشته گفت: 32 شركت مسافربري فعال در اين استان با استفاده از 400 دستگاه اتوبوس، پنج دستگاه كاميون و 2 هزار و 500 نفر راننده آماده همكاري و جابجايي زائران حسيني هستند.
به گزارش ايرنا، بر اساس آخرين گزارش ها يك هزار و 211 نفر از استان اردبيل براي حضور در آيين راهپيمايي اربعين حسيني در كربلاي معلي نام نويسي كردند.
8123/ 1257