۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82216672
T T
۰ نفر

فرزند یك شهید فاجعه منا: آل سعود، یزید زمان است

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82216672
فرزند یك شهید فاجعه منا: آل سعود، یزید زمان است

اصفهان - ایرنا - فرزند شهید حسن اسحاقی ریزی از شهدای فاجعه منا گفت: رفتار تعمدی آل سعود در برگزاری مناسك حج سال گذشته و شهادت حدود هفت هزار نفر از حجاج كشورهای اسلامی نشان می دهد كه آل سعود، یزید زمان است.

ندا اسحاقی ریزی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت پیشین عربستان معاویه زمان بود زیرا در ظاهر اسلام را حفظ می كرد ولی دولت فعلی عربستان با بی تدبیری ها و تعمد در فاجعه منا، حتی حاضر به حفظ اسلام در ظاهر هم نیست.
وی اظهار كرد: آل سعود با حمله به مردم مظلوم كشور اسلامی یمن كه اكثر آنها از شیعیان هستند براحتی به جنایات خود ادامه می دهد و وظیفه هر كشور مسلمان بویژه ایران است كه در برابر این حكومت فاسد بایستد.
این فرزند شهید، عمق فاجعه منا و جراحت وارده بر قلب بازماندگان آن فاجعه را بسیار دردناك توصیف كرد و گفت: مهمترین خواسته خانواده های شهدای فاجعه منا این است كه مسئولان بصراحت و شفاف، تعمدی بودن این فاجعه از سوی آل سعود را بیان كنند.
اسحاقی ریزی افزود: از جمله دلایل تعمدی بودن آن فاجعه از سوی دولت آل سعود، بستن راه و تغییر مسیر انجام آن مناسك است.
وی یادآور شد: خانواده های شهدای آن فاجعه بدنبال دریافت حقوق مادی این فاجعه نیستند بلكه بدنبال اصلاح مدیریت برگزاری مناسك حج با واگذاری مسئولیت آن به یك نهاد بین المللی اسلامی خارج از عربستان سعودی هستند.
فرزند شهید حسن اسحاقی ریزی ادامه داد: كعبه و حج ابراهیمی متعلق به آل سعود نیست بلكه متعلق به جهان اسلام است و همه مسلمانان جهان باید در مدیریت مناسك حج مشاركت داشته باشند.
وی افزود: ما از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه می خواهیم با طرح دعاوی خانواده قربانیان فاجعه منا، این خانواده ها را در انجام وظیفه شرعی و دینی خود یاری كنند.
شهرستان های شهرضا، فریدن، اصفهان، فلاورجان به ترتیب 14، 6، سه و دو زائر خود را در فاجعه منا از دست دادند.
همچنین از شهرهای خمینی شهر و نجف آباد نیز یك زائر در فاجعه هولناك منا جانباختند.
فاجعه منا سال گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حركت زائران برای رمی جمرات بر اثر ازدحام جمعیت رخ داد كه در این حادثه در مجموع بیش از چهار هزار زائر مسلمان جان خود را از دست دادند.
در این فاجعه هولناك 465 نفر از هموطنان قربانی بی تدبیری آل سعود شدند و 82 نفر نیز زخمی و مصدوم شدند.
سال گذشته بیش از چهار هزار زائر از استان اصفهان برای حج عازم عربستان شده بود
ت/6994/ 2093