۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82217171
T T
۰ نفر

ارتش تركیه در حال پاكسازی داعش در مرز سوریه

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82217171
ارتش تركیه در حال پاكسازی داعش در مرز سوریه

آنكارا – ایرنا – همزمان با شروع مرحله دوم عملیات برون مرزی ارتش تركیه در شمال سوریه كه از ظهر روز گذشته با ورود تانك های تركیه به شهر الراعی سوریه آغاز شد، بخش قابل توجهی از مرز دو كشور كه در اختیار داعش بود به كنترل ارتش تركیه در آمده است.

به گزارش ایرنا، اولین مرحله عملیات تركیه با ورود تانكها و توپخانه این كشور به شهر مرزی جرابلس سوریه آغاز شده بود.
تركیه می خواهد خط بین جرابلس تا اعزاز سوریه را كه در كنترل گروه تروریستی – تكفیری داعش است به دست گرفته تا از این طریق داعش را از مرزهای این كشور دور كند.
روز گذشته با شروع مرحل دوم عملیات برون مرزی و ورود تانكهای تركیه به چوبانبی – الراعی سوری و محول شدن كنترل 12 روستای وابسته به این شهر مرزی به نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه، برای كنترل خط مرزی بین جرابلس – اعزاز فقط 12 كیلومتر مانده است.
خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع نظامی گزارش داد كه عملیات برای تصرف 12 كیلومتر باقیمانده نیز به سرعت ادامه دارد و با این عملیات داعش امروز از نوار مرزی بین جرابلس – اعزاز به كلی پاكسازی خواهد شد.
پبشتر اعلام شده بود كه 64 روستای جرابلس پاكسازی و به كنترل ارتش آزاد سوریه در آمده است.
همزمان با شروع مرحله دوم عملیات كه رسانه های تركیه از آن به عنوان گشوده شدن جبهه دوم در عملیات سپرفرات ذكر كرده اند.
ارتش تركیه ساعتی پیش اعلام كرد كه جنگنده های اف 16 این كشور شب گذشته سه هدف را در داخل خاك سوریه بمباران كرده اند. این عملیات با همراهی نیروی ائتلاف بین المللی ضد داعش به وقت محلی در ساعت 23.29 – 21.51 صورت گرفته و گفته شده است كه جنگنده های تركیه سالم به پایگاههای خود بازگشته اند.
عملیات سپرفرات ارتش تركیه 24 اوت گذشته شروع شده است. وسعت عملیات در طول مرزی به عرض حدود 90 كیلومتر و به عمق 40 كیلومتر اعلام شده و گفته می شود تاكنون حدود 60 درصد این منطقه به كنترل ارتش تركیه در آمده است.
بینالی یلدریم نخست وزیر تركیه كه امروز در شهر دیاربكر تركیه بسته اقتصادی جدید دولت خود برای بازسازی منطقه را اعلام می كرد، مدعی شد: عملیات تركیه به همین اندازه كه مبارزه با تروریسم و رفع تهدیدات امنیتی تركیه است، برای تامین و حفظ یكپارچكی سوریه نیز می باشد.
او با تاكید بر اینكه تركیه هیچ مشكلی با كردها ندارد و هدفش تروریست ها می باشد، گفت: مبارزه تركیه با تروریسم در چارچوب قانون با قوت ادامه خواهد یافت.
خاورم/2011**1144