۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰
کد خبر: 82217493
T T
۰ نفر
فاني : احتمال برگزاري آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش در مهرماه

تهران - ايرنا - «علي اصغر فاني» وزير آموزش و پرورش از احتمال برگزاري آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش در مهرماه سال جاري خبرداد.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش،‌ فاني امروز (يكشنبه) و در حاشيه ديدار با «محمد اقبال عمر الصيدلي» وزير تربيت جمهوري عراق كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص همكاري‌ها با كشور عراق اظهارداشت:‌ اگر اعتبارات لازم توسط كشور عراق تأمين شود ما به لحاظ فني توانايي بالايي داريم و همكاران ما نيز در بازديدي كه در چند سال گذشته از كربلا داشتند، مسئولان آنجا درخواست همكاري داشته‌اند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به شرايط كشور عراق آيا امكان فعاليت درخصوص مسائل آموزشي در اين كشور وجود دارد، افزود: ما سرمايه‌گذاري نمي‌كنيم بلكه به عنوان كشوري كه مي‌توانيم فعاليت عمراني داشته باشيم و در قبال آن پيمانكاران كشور ايران وجه دريافت مي‌كنند، فعاليت مي‌كنيم.
فاني درخصوص اعزام معلمان به كشور عراق، يادآور شد: اعزام معلم نه براي ايران و نه براي عراق مصلحت نيست؛ ما درخصوص تربيت معلم و بحث آموزش نيروي انساني كه جز درخواست كشور عراق بود، آمادگي همكاري داريم و در تربيت معلم توانايي داريم هم براي كشور عراق و هم افغانستان به اين موضوع بپردازيم.
وزير آموزش و پرورش درخصوص قابليت تدريس كتاب‌هاي درسي در عراق تصريح كرد: ‌تدريس كتاب‌ها به صورت عيناً نه، اما تأليف كتب درسي داراي فرايند مشخصي است كه ما در اين خصوص بسيار توانمند هستيم؛ حتي مسئولان افغانستان كه به دفعات از كشور ما و سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي بازديد داشتند براي آنها برنامه‌اي گذاشتيم و قرار است هيئت عراقي نيز از سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي بازديد كند.
وي تصريح كرد: در تدريس كتب درسي و برنامه‌ريزي با توجه به اينكه يكي از زيرنظام‌هاي برنامه درسي ملي است،‌ مي‌توانيم با داشتن اين تجربه به كشورهاي همسايه كمك كنيم.
فاني درخصوص تاريخ دقيق آزمون استخدامي آموزش و پرورش تصريح كرد: آزمون استخدامي امسال توسط سنجش و آموزش كشور برگزار مي‌شود و با سازمان امور اداري و استخدامي صحبت كرده‌ايم تا با آزموني كه قرار بود قبلاً برگزار شود، يكي شود.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به صحبتي كه شده است به احتمال زياد مهرماه زمان آن اعلام مي شود كه به محض نهايي شدن، رسانه اي خواهدشد با توجه به اينكه قرار است دو آزمون به صورت يك آزمون انجام شود.
وي درخصوص پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان و حق‌التدريس معلمان كه عنوان شده بود از امروز آغاز مي‌شود، يادآور شد: شب گذشته با «محمدباقر نوبخت» رئيس سازمان برنامه و بودجه درخصوص كسري اعتبارات و مطالبات فرهنگيان صحبت كرده‌ايم كه وي گفت در اولين فرصت آن را عملي مي‌كنيم اما تاريخ دقيقي نداريم.
فاني افزود: بودجه پاداش پايان خدمت 8 درصد باقيمانده فرهنگيان مربوط به سال 93، تخصيص داده شده است و بايد خزانه در اين خصوص تأمين اعتبار كند تا پرداخت شود.
وي درخصوص رتبه‌بندي نيروهاي اداري و سرايداران وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: درخصوص رتبه‌بندي نيروهاي اداري بند 10 ماده 68 براي آنها اجرا شد؛ حدود 40 تا 50 هزار نيروي خدماتي داريم كه موضوع آنها را دنبال مي‌كنيم و بايد با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداري هماهنگ شويم. البته در اين خصوص صحبت شده است اما به نتيجه قطعي و عملياتي نرسيده‌ايم و به همكاران بخش خدماتي اعلام مي‌كنم كه به طور جد دنبال حل اين موضوع هستيم.
شبد**1953 ** 1095
۰ نفر