۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82218009
T T
۰ نفر
مريلا زارعي در جشنواره فيلم مقاومت كارگاه انتقال تجربه برگزار مي‌كند

تهران - ايرنا - مريلا زارعي در «كارگاه انتقال تجربه» چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت به انتقال تجربه مي‌پردازد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا، كارگاه انتقال تجربه يكي از برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي جشنواره فيلم مقاومت است كه در آن يكي از بازيگران يا كارگردانان آثار سينمايي با موضوع انقلاب و دفاع مقدس به طور مستقيم و رو در رو با مخاطب به بيان تجربيات خود از بازي خود يا ساخت آن اثر مي‌پردازد.
اين كارگاه علاوه بر جذابيت عمومي، براي علاقمنداني كه در حوزه سينما فعال هستند فرصتي را ايجاد خواهد كرد تا از نزديك با زواياي مختلف فعاليت آن هنرمند در عرصه سينماي مقاومت آشنا شده و در صورت داشتن پرسش، پاسخ خود را بي‌واسطه از آن سينماگر مطرح دريافت كنند.
كارگاه انتقال تجربه قرار است با 5 چهره مطرح حوزه سينماي دفاع مقدس برگزار شود و در كارگاه چهار مهرماه كه در پرديس ملت برگزار مي‌شود، مريلا زارعي به فراز و نشيب‌ها، سختي‌ها و تجربيات خود در ارتباط با بازي در فيلم شيار 143 مي‌پردازد و به پرسش علاقمندان پاسخ خواهد داد.

** حضور «جزيره» در جشنواره مقاومت
فيلم سينمايي «جزيره» ساخته احمد بولان از مراكش در بخش سينماي بين‌الملل جشنواره مقاومت حضور دارد.
اين فيلم روايت ابراهيم، سرباز مراكشي است كه به جزيره متروكه‌اي در سواحل مديترانه‌اي مراكش فرستاده مي‌شود. ماموريت وي، كنترل قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غير قانوني است، اما درگير بازي بزرگتري شده و مورد سوء استفاده مافوق هاي خود براي اهداف شومشان قرار مي‌گيرد. در يكي از اين روزها، ابراهيم مردي بنام ممدو را كنار ساحل پيدا مي‌كند. درحاليكه سعي در نجات از ساحل صخره‌اي دارند، به طور ناخواسته گرفتار يك بحران نظامي مي‌شوند... اين فيلم بر اساس داستان واقعي ساخته شده است.
چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت با شعار «تجلي گفتمان فرهنگي انقلاب اسلامي» به همت بنياد فرهنگي روايت و انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس از دوم تا نهم مهرماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.
فراهنگ**9246**1027