۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82218629
T T
۰ نفر
سامانه ملی محصولات كشاورزی ارگانیك راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- براساس دستورالعمل ابلاغی وزیر جهادكشاورزی، نخستین جلسه شورای راهبردی توسعه كشاورزی ارگانیك برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهادكشاورزی، در این جلسه كه به ریاست عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادكشاورزی و با شركت معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سازمان استاندارد، انجمن علمی ارگانیك و قطب علمی ارگانیك و همچنین تعدادی از معاونین تخصصی وزارت جهاد كشاورزی،برگزار شد، سیاست گذاری و حمایت از تولید محصولات ارگانیك و همچنین تهیه و تدوین دستورالعمل های تولید، توزیع و عرضه محصولات ارگانیك در زیربخش های تولیدات باغبانی، زراعی، دامی و شیلاتی و منابع طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
براساس این گزارش، شورا راه اندازی سامانه ملی محصولات كشاورزی ارگانیك را با هدف شفاف سازی روندهای تولید تا صدور نشان استاندارد ارگانیك با همكاری تمامی دستگاه های ذیربط تصویب كرد.
همچنین گزارش دستورالعمل صدور نشان علمی ارگانیك مبتنی بر استاندارد ملی 11000 توسط سازمان استاندارد به شورا ارایه شد كه ادامه كار نهایی شدن آن مورد تصویب شورا قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، محصول ارگانیك كشاورزی به محصولی اطلاق می شود كه در تولید آن از هیچگونه سم یا آفت كشی استفاده نشود. هم اكنون كشت انار و زعفران به شكل ارگانیك در كشور انجام می شود.
اقتصام**9186 **1561
۰ نفر