۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82218685
T T
۰ نفر
بازتاب وسیع پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه های عراق

بغداد-ایرنا- پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان سراسر جهان و بویژه حجاج بیت الله الحرام درباره آیین عبادی مناسك حج وبدرفتاری رژیم سعودی با حجاج وتكرار حوادث فاجعه آمیز كه آخرین مورد آن فاجعه منا وسقوط جرثقیل درسال گذشته بود كه صدها كشته وزخمی برجای گذاشت، روز دوشنبه بازتاب گسترده ای دررسانه های عراق داشت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ها وسایت های خبری به سرعت متن كامل عربی پیام را منتشر كردند وبرخی ازرسانه ها نیز به بازتاب فرازهایی ازاین پیام مهم رهبر معظم انقلاب اكتفا كردند اما شبكه های خبری معروف به مقاومت اسلامی در عراق، متن پیام را قرائت كردند.
دراین راستا سایت خبری 'كنوز میدیا' متن كامل پیام رهبری را منتشر كرد ونوشت كه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حج امسال مصادف با 1347 هجری قمری پیام مهمی منتشر كرد.
خبرگزاری 'المسله' نیز به فرازهایی از پیام رهبری خطاب به حكام عربستان سعودی اهتمام داده ونوشته است كه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به جهان اسلام و حجاج بیت الله الحرام گفته اند كه عربستان مجروحان منا را به همراه متوفیان این حادثه به مكان سر بسته ای انتقال داد و همه آنها را به قتل رسانده است.
سایت خبری 'بابل 24' نیز در این راستا نوشته است كه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اداره مناسك حج از رژیم عربستان سعودی به شدت انتقاد كردند و از جهان اسلام خواستند كه برای اداره مناسك حج چاره اندیشی كنند و تاكید كرد كه رفتار سعودی ها در اداره مناسك حج با حجاج ظالمانه است.
سایت خبری 'الاتجاه' وابسته به شبكه تلویزیونی الاتجاه ارگان خبری كتائب حزب الله عراق نیز پیام كامل رهبر معظم انقلاب را منتشر كرده است.
اما سایت خبری 'المسیره' وابسته به تلویزیون المسیره یمن ارگان خبری انصار الله كه در یكی از گروه های خبری عراق اشتراك دارد، مهمترین فرازهای پیام رهبر معظم انقلاب را دسته بندی و منتشر كرده است.
در یكی از این فرازها، المسیره به نقل از رهبر معظم انقلاب آورده است كه رفتار عربستان سعودی در قبال رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریكا برای جهان اسلام ننگ آور است.
با وجودی كه تنها ساعاتی از انتشار پیام در رسانه های ایران نگذشته اما پیام رهبر معظم انقلاب به سرعت در سطح رسانه های عراق و حتی در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی منتشر و بازتاب یافته است.
خاورم *4*353*1770*1859