۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82224009
T T
۰ نفر
آیت الله هاشمی: دولت با كارشكنی اقلیت محدود مجلس كار می كرد/ جنایات عربستان بدتر از صهیونیستها

مشهد- ایرنا- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منتقدان بدانند كه دولت یازدهم تا چند ماه پیش با كارشكنیهای یك اقلیت محدود اما پر هیاهو در مجلس شورای اسلامی كار می‌كرد.

استانداری خراسان رضوی روز جمعه به نقل از آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای تشكلهای سیاسی این استان و جمعی از مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدای در مشهد گزارش داد: تشدید نزاع در بین مردم و تشكلهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواسته كسانی است كه می خواهند خود را بر مردم تحمیل كنند.
وی به شرایط كشور در سالهای قبل از استقرار دولت یازدهم، نگاه جهانیان به جمهوری اسلامی و صدور پی در پی قطعنامه‌های تهدید آمیز شورای امنیت اشاره و بیان كرد: خدا را شكر افكار عمومی كه اساس و پایه كار است به طرف آگاهی بیشتر، صلح، برادری و تعامل با جهانیان می رود كه نتیجه آن در ایران انتخاب دولت تدبیر و امید بود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مردمی بودن را ذات جمهوری اسلامی و شرط همه مسئولیتها دانست و ادامه داد: حتی برای انتخاب رهبری جامعه نیز با دقت كامل، انتخاباتی دو مرحله ای انجام می شورد تا نخست مردم، مجتهدین طراز اول كشور را انتخاب و سپس نمایندگان خبرگان بر اساس شرایط و شروط بسیار مترقی قانون اساسی، رهبر را انتخاب می كنند.

* هیچكس نمی تواند بین اخبار و مردم دیوار بكشد
وی در ادامه به انتخاب مستقیم رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و روستا اشاره و بیان كرد: قانون اساسی ما همه چیز را به مردم سپرده و اگر جایی اشكال می بینید مربوط به عملكرد هاست كه بعضاً به ساختار نظام هم ظلم می كنند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی آگاهی مردم را ستود و با ارائه تحلیلی از نقش ابزار اطلاع رسانی در رشد هوشیاری و بلوغ سیاسی جامعه گفت: هیچكس نمی تواند در عصر حاضر بین اخبار و مردم دیوار بكشد و این اطلاع رسانی و آگاهی مردم همان است كه از آرمانهای انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.
وی رشد علمی، سیاسی، فرهنگی و تحصیلی بانوان را آرزوی دیگر انقلاب اسلامی و خانواده های مومن ایرانی توصیف و بیان كرد: حركت زنان ایران اسلامی بگونه ای است كه در آینده ای نه چندان دور تواناییهای خود را در همه زمینه ها بیشتر نشان می‌دهند.

* اكثریت مجلس تحصیل كرده، عاقل و معتدل
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین انتخاب نمایندگان آگاه را نتیجه رأی مردمی آگاه دانست و با اشاره به دیدارش با اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: اكثریت مجلس فعلی را نمایندگان تحصیلكرده، آگاه، عاقل و دارای افكار اعتدالی تشكیل می‌دهند.
وی آغاز انتخاب مسئولان آگاه، عاقل و معتدل را به انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 مرتبط دانشت و با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در ابعاد داخلی و خارجی افزود: اگر روند اجرایی سابق با همان تفكرات در دولت بعدی ادامه می یافت مطمئنا دایره محدودیتها و تهدیدها كوچكتر و ابعاد تحریمها گسترده تر می شد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تشریح اقدامات دولت در بعد سیاست خارجی به توطئه شوم قدرتهای جهانی برای طرح نفت در برابر غذا اشاره و بیان كرد: اگر آن توطئه در ایران اجرایی می شد مردم متمدن، غیرتمند، باعزت، بافرهنگ و تاریخ ساز ایران را تحقیر می كردند.
وی افزود: البته هوشمندی مردم ایران در انتخابات سال 92 آن توطئه را در نطفه خفه و در انتخابات سال 94 عزت و اعتبار نظام را به تصمیم گیران مجامع جهانی دیكته كرد.

* توجه ویژه رهبری به حل مساله هسته ای كشور
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص حل مسائل هسته ای و مذاكره ایران و آمریكا نیز به سوابق مباحث و جلسات كارشناسی به میانجیگری دولت عمان اشاره و بیان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از شروع فعالیت دولت روحانی به فكر حل مسأله هسته ای و دور كردن كشور، انقلاب و مردم از خطرات احتمالی بودند.
وی با اشاره به روند بحثهای هسته ای در دولتهای گذشته افزود: در همه دولتها و در همه مقاطع رهبری با دو چشم باز مسائل را زیر نظر داشتند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جهاد تیم مذاكره كننده هسته ای ایران در دولت یازدهم اشاره و بیان كرد: همهی ادعاها و ترس و نگرانی قدرتهای جهانی دسترسی ایران به بمب هسته ای بود.
وی افزود: این در حالی است كه رهبر معظم ما از مدتها قبل ساخت بمب هسته ای و هرگونه سلاح كشتار جمعی را حرام كرده بودند و هنر تیم مذاكره كننده ایرانی این بود كه همین اعتقاد دینی رهبر و مردم ایران را به اعتماد بین المللی تبدیل كرد و نتیجه آن برجام بود.
وی همچنینی با اشاره به مفاد برجام، اختلاف نظر درباره آن را طبیعی دانست و با اشاره به امتیازاتی كه ایران حتی برای استفاده رسمی از پیشرفته ترین تكنولوژیها هسته ای گرفته است گفت: قدرتهایی كه تا قبل از برجام ملتهای دنیا را با ایران هسته ای می ترساندند و هر فعالیت هسته ای ایران را برای جهان خطر می دانستند، عضویت رسمی ایران در باشگاه هسته‌ای را پذیرفتند و متعهد شدند كه نیازهای هسته ای ایران را برآورده كنند.

* عصبانیت آمریكایی از هوشیاری تیم مذاكره كننده ایران
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه تعابیر دموكراتهای آمریكا و صهیونیستها از دستاوردهای ایران در برجام و عصبانیت آنها را دلیلی برای هوشیاری تیم مذاكره كننده دولت یازدهم و كلیت نظام دانست.
وی افزود: بر اساس دستاورد برجام راه استفاده از فناوریهای روز و تحصیل جوانان دانشجوی ایران در رشته های حساس دانشگاههای مهم جهان باز شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به دستاورد دولت یازدهم در كاهش تورم از 40 درصد دولت سابق به هشت درصد فعلی اشاره و بیان كرد: متأسفانه بخاطر عدم همكاری صدا و سیما، دولت نتوانست برای مردم توضیح دهد، ضمن اینكه تیم اطلاع رسانی دولت هم ضعیف است و در حد اقدامات و دستاوردهای دولت نیست.
وی افزود: من دولت را با توجه به مجموعه موانع ارثی، طبیعی و تحمیلی موفق می دانم، كسانی كه درباره كارنامه دولت یازدهم انتقاد می كنند در نظر داشته باشند كه این دولت تا چند ماه پیش با كارشكنیهای یك اقلیت محدود اما پر هیاهو در مجلس كار می‌كرد.

* مردم مسیر درست را تشخیص دادند
آیت الله هاشمی رفسنجانی همكاری همه جناحها در فضای رقابتی را برای كشور ضروری توصیف و بیان كرد: به رغم مجموعه موانعی كه در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی به بهانه های 'انگلیسی بودن و نفوذی خواندن' نامزدها گذاشتند مردم مسیر را به خوبی تشخیص داده و نمایندگانی بر اساس شعارهای اعتدالی انتخاب كردند.
وی همچنین جنگ شیعه و سنی را برنامه شیطانی مخالفان اسلام دانست و با اشاره به دستورات قرآن و مصالح ملی و دینی ایران و جهان اسلام در وحدت مسلمانان گفت: دعوا بر سر مسائل تاریخی مناسب امت اسلام نیست و در خصوص حجیت عقاید هم كه این موضوع در زمان آیت الله بروجردی حل شد و رئیس الازهر در مصر اعلام كرد افكار و عقاید شیعه،مانند افكار و عقاید فرقه های اهل سنت قابل تبعیت است.

* اقدامات و جنایات عربستان بدتر از جنایات اسرائیل
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اقدامات و جنایات عربستان در یمن را بدتر از جنایات اسرائیل در فلسطین توصیف و بیان كرد: رژیم مدعی حاكمیت جهان اسلام بیش از یك سال است هر روز مردم بی دفاع و مظلوم یمن را بمباران می كند.
وی وحدت را ضرورتی غیرقابل انكار در همه مقاطع برای مسلمانان دانست و افزود: دلسوزان جهان اسلام خون دل می خورند وقتی می بینند عده ای تروریست به اسم اسلام مردم بیگناه را در كوچه و خیابان و مسجد و بازار به خاك و خون می‌كشند.
7498/1858
۰ نفر