۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82227008
T T
۰ نفر
مشاركت شهرداری تهران و وزارت نیرو در تامین منابع آبی منطقه 22

تهران- ایرنا- رئیس كمیته عمران شورای شهر تهران گفت: با تصویب اعضای شورای شهر، شهرداری تهران و وزارت نیرو در تامین منابع آبی منطقه 22 مشاركت خواهند كرد.

به گزارش ایرنا از اداره كل ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران، اقبال شاكری روز یكشنبه در دویست و نودمین جلسه غیرعلنی شورا افزود: با تصویب لایحه اصلاحیه مجوز مشاركت در تامین و اجرای تاسیسات آب شرب و خام (شبكه و مخازن) و اجرای تاسیسات فاضلاب (شبكه و تصفیه خانه) شهرداری و وزارت نیرو با یكدیگر در تامین منابع آبی منطقه 22 همكاری می كنند.
وی گفت: به موجب این لایحه شهرداری تهران زمین برای ساخت تصفیه خانه ها را در اختیار سازمان آب منطقه ای قرار خواهد داد و به مدت 28 سال (3 سال ساخت و 25 سال بهره برداری ) از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز بهره مند می شود.
شاكری افزود: همچنین شهرداری آب شرب برای ساختمان های زیر مجموعه نظیر پروژه هزار و یك شهر را از این طریق تامین خواهد كرد.
عضو شورای شهر تهران یادآور شد: منطقه 22 فاقد زیر ساخت های مناسب برای تامین آب شرب و شبكه فاضلاب بوده و به دلیل نوع خاك منطقه و ساخت و ساز های بلند مرتبه ای كه در این محدوده انجام شده، مشكلات زیست محیطی عدیده ای دارد.
وی بیان كرد: پر شدن چاه های فاضلاب و نیز عدم تامین آب مورد نیاز برای فضای سبز این منطقه كه با توجه به پهنه موجود یكی از ذخایر فضای سبز تهران به شمار می آید از جمله این مشكلات است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاكید كرد: در ماده 26 برنامه پنج ساله دوم بر تمهیدات مناسب برای تامین منابع آبی مورد نیاز این منطقه تاكید شده، گفت: در سال 91 مصوبه ای برای سرمایه گزاری و مشاركت در این امر به تصویب رسید.
شاكری خاطرنشان كرد: با این حال چون شبكه فاضلاب این منطقه در اولویت سازمان آب منطقه ای نبوده اجرای آن به تاخیر افتاده و نهایتا در سال 93 تا 94 این مهم به سازمان سرمایه گذاری تفویض اختیار می شود.
شاكری عنوان كرد : این مهم اولین قرار داد مشاركت شهرداری و وزارت نیرو در تامین منابع آبی در منطقه است كه به موجب سالانه 35 میلیون متر مكعب پساب و 4.5 میلیون متر مكعب آب شرب در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
تهرام/7243//7244
۰ نفر