۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷
کد خبر: 82227744
T T
۰ نفر
6 ورزشكار كرمانشاهي به ميدان مي روند/خالوندي به دنبال طلاي ريو

كرمانشاه- ايرنا- در پنجمين روز از مسابقات پارالمپيك 2016 ريو امروز (دوشنبه) و بامداد فردا (سه شنبه)، 6 ورزشكار كرمانشاهي در رشته هاي فوتبال هفت نفره و دو و ميداني (ماده هاي پرتاب نيزه و پرتاب وزنه) به ميدان مي روند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسلم اكبري، بهنام سهرابي، مسلم خزايي و جاسم بخشي نماينده ورزش استان در رشته فوتبال هفت نفره و محمدخالوندي و مهران نكويي مجد نمايندگان ما در رشته دو و ميداني هستند كه امروز و بامداد فردا (سه شنبه) بايد با حريفان خود رقابت كنند.
ابتدا از ساعت 17:30 دقيقه عصر امروز تيم فوتبال هفت نفره ايران كه چهار فوتباليست كرمانشاهي را در تركيب دارد در آخرين ديدار مرحله گروهي با هلند اصلي ترين رقيب خود در گروه پيكار مي كند.
تيم كشورمان كه در دو مسابقه اول خود با نتايج 'سه بر يك' مقابل آرژانتين و 'دو بر صفر' مقابل آمريكا صاحب پيروزي شد در سومين مسابقه برابر هلند قرار مي گيرد تا تنها با كسب يك تساوي به عنوان صدرنشين گروه صعود كند.
تيم فوتبال هفت نفره ايران در حالي ديداري سخت و نفس گير برابر هلند خواهد داشت كه چشم كادر فني به بازيكنان توانمند كرمانشاهي و بخصوص ساق هاي جاسم بخشي دوخته شده تا باز هم با گلزني راه پيروزي مقتدرانه و صدرنشيني در گروه را براي ايران فراهم كند.
جاسم بخشي مهاجم اول تيم فوتبال هفت نفره ايران در دو مسابقه اول ايران موفق به گلزني برابر تيم هاي آرژانتين و آمريكا شد تا مدافعان هلند در بازي امروز به صورت ويژه اين بازيكن كرمانشاهي را زيرنظر داشته باشند.
تيم ايران در صورت صدرنشيني در مرحله نيمه نهايي به احتمال فراوان بايد با اوكراين بازي كند و اين همان چيزي بود كه بازيكنان ايران از همان ابتداي كار مي خواستند تا كار راحت تري براي صعود به فينال داشته باشند.
مسابقه تيم هاي فوتبال هفت نفره ايران و هلند از ساعت 17:30 دقيقه عصر امروز (دوشنبه) به وقت تهران آغاز خواهد شد.

** قهرمان بلندآوازه ورزش معلولان جهان به ميدان مي رود
اما از ساعات ابتدايي بامداد فردا (سه شنبه) مسابقات دو و ميداني در ماده هاي پرتاب نيزه و پرتاب وزنه برگزار مي شود كه در بخش پرتاب نيزه، محمد خالوندي ديگر ورزشكار كرمانشاهي كه خيلي ها از وي به دليل كسب هفت مدال طلاي مسابقات مختلف المپيك، جهاني، آسيايي و بين المللي به عنوان قهرمان بلندآوازه ورزش معلولان جهان ياد مي كنند به ميدان خواهد رفت.
خالوندي كه مدال طلاي پارالمپيك 2012 لندن را در كارنامه افتخارتش دارد اين بار هم با آمادگي كامل در رقابت ها حضور يافته تا دومين طلاي پارالمپيكي خود را كسب كند.

** طلاي لندن را اين بار در ريو تكرار مي كنم
محمدخالوندي پيش از اعزام به مسابقات پارالمپيك 2016 ريو در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: خوشبختانه از آمادگي جسمي و روحي مناسبي برخوردارم و مشكلي براي حضور در رقابت هاي پارالمپيك ندارم.
خالوندي ادامه داد: در مسابقات پارالمپيك لندن با پرتابي به طول 51 متر موفق به كسب مدال طلا شدم اما با تغيير قوانين مسابقات و اجازه نداشتن براي استفاده از پاي تكيه گاه ركوردها كاهش يافت به گونه اي كه با ثبت ركورد 43 متر و 76 سانتي متر موفق به كسب سهميه پارالمپيك ريو شدم.
نماينده پرتاب نيزه ايران در پارالمپيك 2016 عنوان كرد: فكر مي كنم اگر در اين رقابت ها بتوانم بيش از 44 متر پرتاب كنم مدال خود را قطعي و اگر ركوردم به 45 متر برسد شانس كسب مدال طلا بسيار زياد خواهد بود.
وي نمايندگان برزيل، سوريه، تايلند، سنگال و ويتنام را مهمترين رقباي خود در راه كسب مدال پارالمپيك 2016 ريودوژانيرو عنوان كرد.
خالوندي در پايان ابراز اميدواري كرد؛ با دعاي خير مردم و تلاش وافر خود بتواند خوشرنگ ترين مدال را براي كاروان ورزشي ايران به ارمغان آورد.
محمد خالوندي از ساعت يك بامداد فردا (سه شنبه) مسابقاتش آغاز مي شود.

** مهران نكويي مجد به دنبال شگفتي سازي
يكي ديگر از ورزشكاران كرمانشاهي كه بامداد فردا به ميدان مي رود مهران نكويي مجد در پرتاب وزنه است، ورزشكاري كه در اولين حضور خود به دنبال شگفتي سازي و كسب مدال است.
وي نيز پيش از اعزام به مسابقات در گفت و گو با ايرنا از آمادگي خوب خود سخن گفت و افزود: رقابت هاي پارالمپيك يكي از سخت ترين ميدان هاست كه اميدوارم سربلند از آن بيرون بيايم.
نكويي مجد افزود: خوشبختانه شرايط روحي و بدني خوبي دارم و آماده حضور در مسابقات پارالمپيك و مصاف با بهترين هاي جهان در پرتاب وزنه هستم.
وي خاطرنشان كرد: اميدوارم با دعاي خير مردم بتوانم دست پر از مسابقات به كشورم بازگردم.
مهران نكويي مجد نيز ار ساعت 1:40 دقيقه بامداد فردا (سه شنبه) رقابت خود را با حريفان آغاز مي كند.
كاروان ورزشي ايران نيز با 111 ورزشكار (88 ورزشكار مرد و 23 ورزشكار زن ) با شعار «توكل، اراده و افتخار» در 12 رشته دو و ميداني، وزنه برداري، تيراندازي با كمان، تيراندازي، جودو، قايقراني كانو، دوچرخه سواري، شنا، واليبال نشسته زنان و مردان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسكتبال با ويلچر براي هشتمين بار به اين رقابت ها اعزام شده است.
مسعود اسماعيلي خبرنگار ايرنا
7458/8066