۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۸
کد خبر: 82229194
T T
۰ نفر
فانی: زمان ارتقای كیفیت در آموزش و پرورش فرا رسیده است

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش تأكید كرد: سیاست فعلی دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش، ارتقای كیفیت آموزش و ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان است و باید در این راستا گام برداریم.

به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی كشور كه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسؤولان حوزه آموزشی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی همراه بود، در سخنانی نقش برگزاری مسابقات و رقابت ها در ارتقای انگیزه دانش آموزان را بسیار مهم خواند.
وی در عین حال گفت: البته اینكه تنها برگزاری مسابقات و المپیاد را هدف بدانیم این خطاست؛ چراكه برگزاری این رقابت ها یك ابزار برای ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان است؛ به طوری كه حتی در سال گذشته قریب به پنج میلیون نفر از دانش آموزان در مسابقات و رقابت های ورزشی درون مدرسه ای شركت كردند كه این به طور حتم سلامت و تندرستی دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت.
وزیر آموزش و پرورش با تأكید بر اینكه، المپیادهای دانش آموزی روشی برای ارتقای كیفیت علم و دانش محسوب می شود، خاطرنشان كرد: نخستین گروه المپیادهای دانش آموزی كشور در سال 1366 به مسابقات خارجی اعزام شد.
فانی با بیان اینكه در طول چند سال گذشته آموزش و پرورش با مشكلی تحت عنوان عدم استقبال و بی توجهی دانش آموزان به دروس آزمایشگاهی مواجه بوده است، بر كاربرد عملی علم و دانش تأكید كرد و ادامه داد: با برگزاری چندین جلسه كارشناسی به این نتیجه رسیدیم كه با برگزاری مسابقات آزمایشگاهی و ایجاد انگیزه لازم بین دانش آموزان این مشكل را رفع كنیم.
وی با بیان اینكه در زمان حاضر استقبال دانش آموزان از دروس آزمایشگاهی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده، گفت: این در حالی است كه امسال نیز مسابقات دروس آزمایشگاهی برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش با تأكید براینكه سیاست فعلی دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش، ارتقای كیفیت آموزش و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان است، ادامه داد: ما باید در این راستا گام برداریم.
فانی در ادامه با بیان اینكه آموزش و پرورش در حوزه كمیت و ایجاد عدالت، توجه لازم را به مقولات آموزشی كشور داشته است، اظهار كرد: در سال تحصیلی كه گذشت ما 110 مدرسه در مناطق مختلف كشور داشتیم كه تنها یك دانش آموز داشت و ما با تعیین معلم، خدمات آموزشی خود را ارائه دادیم و كار را تعطیل نكردیم.
وی با اشاره به اینكه در حوزه آموزش و پرورش هر سال شاهد رشد كمی و كیفی بوده ایم گفت: اوج آن در سال 1394 بوده است؛ به طوری كه همه تیم های المپیادی ما مدال آور بودند و رتبه تك رقمی بدست آوردند.
فانی همچنین زحمات تمامی دست اندركاران حوزه المپیادهای دانش آموزی كشور و نیز همیاری خانواده های دانش آموزان را قابل تقدیر دانست و از ایجاد 615 پژوهش سرا در 615 منطقه آموزشی كشور خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در زمان حاضر با همكاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری 64 پژوهش سرا به آزمایشگاه نانو تكنولوژی كه البته همه آنها ساخت ایران است، تجهیز شده اند.
وی همچنین با اشاره به اینكه تعداد دانش آموزان ابتدایی حدود هفت میلیون و 500 هزار نفر است، گفت: سال گذشته بیش از نیمی از این تعداد یعنی حدود سه میلیون و 500 هزار نفر در جشنواره جابرابن حیان شركت كردند؛ جشنواره ای كه اختراعات، اكتشافات و تألیفات دانش آموزان دوره ابتدایی را ارزیابی می كند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: این اطلاعات به طور حتم نوید بخش آینده ای روشن و ساخت ایران اسلامی با اتكا به استعدادهای كودكان، نوجوانان و جوانان پرنشاط این مرز و بوم است.
آئین تجلیل از 75 نفر از افتخارآفرینان المپیادهای علمی كشور 94-93 شامگاه سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسؤولان حوزه آموزشی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.
**1836**1440
۰ نفر